خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه:

نقش بانوان شهیده و جانباز کرمانشاهی در دفاع مقدس مشهود است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: نقش پررنگ بانوان شهیده و جانباز این استان در دفاع مقدس مشهود است.
کد خبر: ۹۳۲۵۰۴۶
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام هادی عسگری بعد از ظهر امروز با حضور در یادواره لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز با بیان اینکه استان کرمانشاه یک هزار و یک صد بانوی شهیده و یک هزار و ۸۰۰ بانوی جانباز تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، اظهار کرد: بانوان شهیده و جانباز این استان جان خود را در اوج جوانی در دفاع از خاک ایران اسلامی در طبق اخلاص گذاشته و نقش پررنگی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

وی با بیان اینکه بانوان استان کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس دوشادوش مردان ایستادگی کردند، افزود: این زنان خانه خود را رها نکرده و مردان خانواده از جمله همسر و پسرانشان را راهی جنگ کردند، حتی برخی از زنان استان کرمانشاه خودشان در جبهه‌ها و بخش پشتیبانی حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با تکریم و ارج نهادن بر اقدام مادرانی که یک، ۲، سه و حتی چهار فرزند خود را راهی جبهه‌های دفاع از کیان ایران اسلامی کردند، تصریح کرد: زنان ایرانی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کوچه، بازار و فعالیت‌های اجتماعی حضور داشتند اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جایگاه و هویت واقعی خود را به دست آورده و نقش پررنگ‌تری در کشور ایفا کردند.

عسگری افزود: امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بیانات خود زنان را انسان ساز دانسته که این دیدگاه نشان از جایگاه والا و وارسته زنان است، در دین مبین اسلام جایگاه زن بسیار ویژه است.

وی با اشاره به ثمرات و برکات جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: فضای کنونی برای انجام کارهای خوب فراهم است، لذا هیچ فردی به دلیل مسلمان بودن و اجرای فرامین اسلامی بازخواست و محاکمه نشده که این برخلاف تاریخ بشریت است.

ارسال نظرات