رمان «اثریا» اثر نیما اکبرخانی در انتشارات سوره مهر منتشر شد.
کد خبر: ۹۳۲۵۰۹۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، رمان «اثریا» اثر نیما اکبرخانی در انتشارات سوره مهر منتشرشد. این اثر داستان جوانان مدافع حرم را به دور از کلیشه برای مخاطب ترسیم می‌کند. این کتاب از درگیری آن‌ها با گروه‌های تروریسی می‌گوید. این اثر نخستین رمانی است که درباره میدان رزم جبهه مقاومت سوریه به رشته تحریر درآمد.

نگارش کتاب سه ماه طول کشید. در واقع «اثریا» همزمان با ایام شهادت شهید حججی به سرانجام رسید. این اثر به شیوه خاطره نگاری نوشته نشد؛ بلکه در قالب رمان و داستان به رشته تحریر درآمد. باوجود اینکه شخصیت‌ها و روابط میان آن‌ها در رمان «اثریا» حاصل تخیل نویسنده است، مختصات، جزئیات وقایع و جغرافیای داستان‌های آن در عالم واقع وجود دارد و داستان درباره رزم و رزمندگانی است که با گروه‌های تکفیری می‌جنگند.

در بخشی از کتاب آمده است:

«پیرزن بیچاره ترسیده بود. می‌لرزید و گریه زاری می‌کرد. البته صداش نمی‌آمد. صدای آهنگی که از هندزفری‌هام پخش می‌شد رو هم درست نمی‌شنیدم چه برسه به صدای اون تو اون‌سر هواپیما. ولی حرصمو در می‌آورد. دوست داشتم بهش بگم آخه تو از چی می‌ترسی دیگه؟ تو دیگه نوه‌هاتو هم دیدی، ترس نداره که، کشته نشی حالا مثلا می‌خواد چی بشه؟ نتیجه تو ببینی؟ بعد یاد حرف یکی از بچه‌ها افتادم.»

ارسال نظرات