بانوان کارآفرین عشایر استان چهارمحال و بختیاری عنوان کردند:
بانوان کارآفرین مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری، عدم تخصیص تسهیلات بانکی و فقدان بازار فروش را ازمشکلات مشاغل خانگی برشمردند.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۰۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران فاطمه الزهرا سلام الله علیها فخرآباد گفت: در روستای فخرآباد ظرفیت های زیادی برای کارآفرینی مخصوصا برای بانوان روستا وجود دارد و خوشبختانه اکثر بانوان روستا مستعد انجام مشاغل و کسب و کارهای خانگی هستند و در کار خود موفق می باشند.

وی افزود: در این روستا چهار بانوی کارآفرین برتر مشغول به فعالیت هستند، که البته با مشکلاتی نظیر عدم تخصیص تسهیلات بانکی و نبود بازار  فروش و نداشتن فضای کسب و کار مواجه هستند.

«بهاره زمانپور» بانوی کارآفرین در خصوص فعالیت خود اظهار کرد: یکی از مشاغل خانگی در روستا پرورش بوقلمون می باشد که بنده حدود دو سال است مشغول به این امر هستم و با کمک خانواده این کار را انجام می دهم و در صورت دریافت کمک و تسهیلات بانکی با گسترش کار می توانیم دست کم برای 4 نفر دیگر ایجاد اشتغال کنیم.

خانم جلیلی که در زمینه پشم و فرآورده های پشمی فعالیت دارد نیز نبود بازار فروش را از جمله مشکلات خود در این کسب و کار خانگی بیان نمود.

بانوی کارآفرین خانم زمانپور نیز که در زمینه پرورش گاو شیری مشغول به کار می باشد و فعالیت ایشان برای سه نفر هم به طور مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است؛ عدم تخصیص تسهیلات بانکی را از جمله مشکلات این بخش عنوان نمود.

پرورش مرغ بومی و بلدرچین، کشت قارچ، قالی و گلیم بافی نیز در این روستا به دلیل مشکلات مشابه یعنی نبود فضای کسب و کار، عدم تخصیص تسهیلات بانکی، فقدان بازار فروش علی رغم داشتن ظرفیت و استعداد ایجاد شغل برای بانوان روستا متاسفانه کم رنگ شده است.

ارسال نظرات