در حالی که سطح جامعه سرگرم مباحث انتخاباتی و لوایح بودجه ۱۴۰۰ و بحث شفافیت آراست؛ با شیطنت دولت، FATF با سرعت تمام و بدون ترمز در مجمع تشخیص مصلحت نظام حرکت می‌کند.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۰۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

سید محمد حسین حسینی؛ درحالی که سطح جامعه سرگرم مباحث انتخاباتی و لوایح بودجه ۱۴۰۰ و بحث شفافیت آراست؛ با شیطنت دولت، FATF با سرعت تمام و بدون ترمز در مجمع تشخیص مصلحت نظام حرکت می کند.

حضرات محترم مجمع، آیا درس عبرتی از برجام نگرفتند که مواضع صریحی در قبال طرح FATF داشته باشند؟ طرحی که به بهانه مبارزه با پولشویی و ایجاد فضای امن و مبادلات درچهارچوب، قصد دارد کشور را در بند زنجیر غربی‌ها درآورد.

ورود به FATF یعنی برجام ثانوی، که بازهم درترجمه متون آن، حضرات لغو و باطل را اشتباه میکنند. مانور خاموش غربی‌ها در خصوص FATF و گمانه‌های تصویب آن توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، زنگ خطر جدی‌ای میباشد. براستی مصلحت نظام در میان است یا مصلحت جناح؟

طبق متون FATF، نظارت کلی بر وجوهات کشور و تراکنش‌های مالی، اعم از واردات و صادرات میبایست در دست سران کشور‌های ناظر قرار گیرد که یکی از این کشور‌ها عربستان سعودی است.


عملا راه‌های دور زدن تحریم و همچنین تراکنش‌های ما در دست دشمنان خواهد بود که این یعنی گرفتن نبض اقتصادی جمهوری اسلامی ایران.

چرا باید جمهوری اسلامی ایران تن به قرارداد‌های ننگین بین المللی بدهد؟ قرارداد‌هایی که یکی پس از دیگری برای به زنجیر در آوردن ایران اسلامی تدوین شده اند. از پالرمو گرفته تا برجام.


اگر نگاهی به امورات مالی ایران بیندازیم، خواهیم فهمید که جمهوری اسلامی ایران در صدر مبارزین با پولشویی قرار دارد. همچنین عدم تامین مالی تروریسم جهانی نیز ازهمان ابتدای شکل گیری این نظام، از اصول آن بوده است.

حال، پرورش دهندگان تروریسم بین الملل؛ ادعا دارند که جمهوری اسلامی ایران با عدم تصویب این طرح، از تروریست‌ها حمایت میکند.

مگر از برجام و لغو تحریم‌های مالی و بانکی چه چیزی حاصل این ملت شد، که از طریق لوایح مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بین الملل شود؟

بازهم میبایست مثل برجام، بتن در قلب علم و فناوری و اقتصاد کشور بریزیم؟ و ۸ سال مملکت را عقب بیندازیم و بعد از آن بگوییم که اشتباه کردیم؟

مجمع تشخیص مصلحت نظام، بجای جناح سنجی و صلاح خیر جناحین و سیاست خارجه حقیرانه در مواجهه با غربی ها، میبایست با اقدامی قاطع نسبت به رد این طرح کوشا باشد.

مبادا به بهانه ارتباط اقتصادی و همچنین رونق اقتصادی این برجام کوچک، ولی مهیب را به تصویب برسانید. برای ارتباط اقتصادی نیازی به ذلت نیست که تمامی حرکاتمان را دراختیار افرادی قرار دهیم که به سلام گفتن آن‌ها نیز اعتمادی نیست، چه برسد به سخنان و معاهداتشان.

علاج حل مشکلات کشور در داخل کشور میباشد و برای رونق اقتصادی بین المللی جمهوری اسلامی ایران، نیازی به پذیرفتن FATF و سایر این طرح‌های ذلیلانه نیست. تا وقتی حق و باطل هست و تا وقتی که مبارزه جمهوری اسلامی ایران با استکبار جهانی هست و تا هنگامی که ایران، مقتدرِ مستقل باشد؛ هیچگاه از لیست سیاه در نخواهد آمد.

دیروز شما را با برجام مشغول کردند، امروز با FATF و فردا با معاهده‌ای دیگر و در آخر متوجه خواهید شد که با پنبه سر شما را بریده اند!

دانشجویان انقلابی، نخواهند گذاشت ننگ دیگری بر این ملت تحمیل شود و این نهیب را به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهیم زد که بدانند، جریان دانشجویی همچنان بیدار و هوشیار است. ما در این راه استوار و ثابت قدم هستیم و مطالبه ما؛ عدم پذیرش FATF ولو به درجات کم است.

 

سید محمد حسین حسینی - دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

ارسال نظرات