کارشناس سیاسی در لشکر عملیاتی پنج نصر:

قدرت نظامی انقلاب اسلامی اجازه هرگونه تجاوز را از آمریکا گرفته است

کارشناس سیاسی گفت: با توجه به قدرت نظامی انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه آمریکا به خود اجازه هرگونه حمله و تجاوز به جمهوری اسلامی را نمی‌دهد.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۵۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ نظری در کلاس دشمن شناسی با محوریت دشمن فرامنطقه‌ای که در  لشکر عملیاتی پنج نصر برگزار شد، بیان داشت: در طول تاریخ بشر تاکنون ما چهار نسل وجود داشته است، که نسل اول آن مربوط می‌شود به نبرد‌هایی که با سلاح سرد مانند شمشیر و نیزه و... بوده است، نسل دوم جنگ‌ها که در آن سلاح‌های گرم اولیه که کشندگی و کشتار دسته جمعی پایین تری داشته است قرار می‌گیرد و تقریبا تا جنگ جهانی اول شامل این جنگ‌ها می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: نسل سوم جنگ‌ها که در آن  سلاح‌های کشتار بیشتری دارند، قرار می‌گیرد و نسل آخر اکنون شاهد آن هستیم جنگ همه جانبه که در آن استفاده از هوا فضا و دریا و سایبری و ... می‌باشد.

این هادی سیاسی همچنین با اشاره به دکترین نظامی آمریکا ابراز کرد: آمریکا از آنجا که خود را متولی امنیت سیاره زمین و فضا می‌داند در طراحی نظامی خود ۳ مولفه‌ اساسی را لحاظ کرده است که عبارت است از اینکه همه چیز باید در خدمت منافع آمریکا قرار گیرد و این کشور محور است و مولفه‌ بعدی اینکه ارتش آمریکا باید بتواند در هر زمان و هر مکانی اجرای عملیات داشته باشد.
 
وی افزود: آخرین مولفه‌ای که در دکترین نظامی آمریکا وجود دارد این است که سعی در برتری همیشگی در حوزه فناوری و تکنولوژی و قدرت نظامی خود دارد و از این روست که بودجه نظامی آمریکا از جمع بودجه شش کشور بعد از خود بیشتر است.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت استکباری آمریکا برای ورود به هر جنگی چهار مولفه اصلی دارد که اگر این موارد محقق نشود در آن جنگ ورود نمی‌نماید، اولین شاخصه این که خود را پیروز حتمی و قطعی آن جنگ بداند دومین مورد این است که مدت و زمان جنگ در کنترل و مدیریت او قرار بگیرد؛ سومین مولفه نیز این است که شدت و دامنه جنگ را بتواند کنترل نماید و آخرین مورد این است که در بررسی‌های خود به این برسد که تلفات و خسارات پایین و یک حد معقولی در این جنگ دارد.

نظری در پایان بیان داشت:  با توجه به قدرت نظامی انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه؛ دولت استکباری آمریکا به خود اجازه هرگونه حمله و تجاوز به جمهوری اسلامی را نداده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها