خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

شهادت در راه اسلام و دفاع از میهن بهترین نوع مرگ است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: همه ما رفتنی هستیم، اما بهترین نوع مرگ، مرگ در راه اسلام و امنیت میهن است.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۹۹
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با حضور در ویژه برنامه «به تماشای سرو» آیین وداع با پیکر شهید تازه تفحص شده نیروی هوایی خلبان بیرجند بیک محمدی، با بیان اینکه آدمی از مرگ ناگزیر است؛ افزود: تجربه مرگ برای انسان حتمی است، اما خوشا به حال آنان که همچون شهید بیک محمدی در راه دین و وطن جان خود را فدا کردند.
وی با اشاره به رشادت‌های خلبانان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: دوران دفاع مقدس صحنه‌های ایثارگری خلبانان نیروی هوایی هست. آنان که در اولین روز جنگ با ۱۴۰ فروند جنگنده به قلب بغداد حمله کرده‌اند، حماسه شهید دوران که با حرکت فداکارانه خود اجلاس غیرمتعهد‌ها را در بغداد لغو کرد و عملیات‌های بسیاری که توسط خلبانان قهرمانی همچون شهید بابایی ها، شهید اردستانی و یاسینی‌ها و فکوری‌ها برای دفاع از کشور انجام شد. به روح همه این شهیدان درود می‌فرستیم.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: در نتیجه همین ایثارگری‌ها و شهادت‌ها است که نیرو‌های مسلح ما به ویژه نیروی هوایی قهرمان ارتش در دل مردم جای دارند و بر اساس نظر سنجی که یکی از موسسات امنیتی به عمل آورده است نیرو‌های مسلح محبوب‌ترین قشر در نزد مردم هستند.
امام جمعه تبریز در ادامه با ذکر خاطره‌ای از شهید ستاری در خصوص مظلومیت تبلیغی شهدای خلبان گفت: در جلسه‌ای که در خصوص کار‌های تبلیغی ارتش با شهیدستاری عزیز داشتم، می‌گفت؛ ما در جنگ نمی‌توانستیم بگوییم که هواپیمای ما مورد اصابت قرار گرفته و سقوط کرده، نمی‌توانستیم بگوییم خلبان ما شهید شده است، چرا که موجب تضعیف روحیه نیرو‌های خودی و شادی دشمن می‌شد و این مظلومیت شهدای خلبان ما است که شهادت هایشان غریبانه بوده است
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه اظهار کرد: همه ما رفتنی هستیم، اما خوشا به حال آنهایی که در راه دفاع از کشور جان خود را فدا کردند وگرنه هیچ‌کس در این دنیا باقی نخواهند بود و همان طور که در آیه ۷۸ سوره نساء اشاره شده است «أَیْنَمَا تَکُونُوا یُدْرِکْکُمُ الْمَوْتُ وَلَوْ کُنْتُمْ فِی بُرُوجٍ مُشَیَّدَةٍ»، لذا باید سعی کنیم موقعی که از این دنیا می‌رویم، با دستان خالی نرویم.
وی با بیان اینکه در زمان جنگ خیلی‌ها بودند که از ترس بمباران شهر را ترک می‌کردند به شهرها و روستاهای امن می‌رفتند، متذکر شد: نگهدارنده اصلی، همه ما را نگه می‌دارد و همه ما رفتنی هستیم و تنها نوع رفتن فرق می کند. بعضی رفتن ها طبیعی و بعضی در اثر بیماری‌ها است اما بهترین نوع مرگ عبارت است از شهادت در راه خدا، در راه وطن و امنیت کشور.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به جمله ای از امام علی (ع) ادامه داد: همانطور که علی(ع) فرمودند:«أَیُّهَا النَّاسُ، اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی إِنْ قُلْتُمْ سَمِعَ، وَإِنْ أَضْمَرْتُمْ عَلِمَ، وَبَادِرُوا الْمَوْتَ الَّذِی إِنْ هَرَبْتُمْ مِنْهُ أَدْرَکَکُمْ، وَإِنْ أَقَمْتُمْ أَخَذَکُمْ، وَإِنْ نَسِیتُمُوهُ ذَکَرَکُمْ» ، لذا اگر قرار بود کسی که زیاد عبادت می کند، نمیرد باید امامان، پیامبران و صلحا نیز هرگز از این دنیا نمی‌رفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها