رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زرند :یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، توانمندسازی مددجویان تحت پوشش با محوریت اشتغال و خودکفایی است،
کد خبر: ۹۳۲۵۳۰۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، عباس موسوی فر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و نقش سازنده آن‌ها در آگاهی بخشی به جامعه افزود: بمناسب ۱۴ اسفند سالگرد تاسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری که همه ساله این جشن بصورت واقعی برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا این جشن بصورت مجازی برگزار خواهـد شد لذا کد دستوری# ۰۳۴۶*۸۸۷۷* نیز برای جذب کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است که امیدواریم در آستانه سال نو با همکاری مردم نیک‌اندیش، خیران و نهادها، در این دوران سخت اقتصادی و شیوع کرونا همچنان شاهد شور همدلی و نوع‌دوستی در کمک به خانواده‌های نیازمند و محروم باشیم.
وی به بیان عملکرد این نهاد در سال ۱۳۹۹ پرداخت واظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، توانمندسازی مددجویان تحت پوشش با محوریت اشتغال و خودکفایی است، که طی سال جاری توانسته ایم با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان جهت ۲۲۵ نفرمددجو دربخش‌هایی همچون صنایع دستی، خدماتی، صنفی و صنعتی و ... اشتغالزایی و فرصت شغلی ایجاد نمائیم که با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی، ازصندوق امداد ولایت و بانک‌های عامل سطح شهرستان با پرداخت اقساط ۷ ساله وکارمزد ۴ درصد که این طرح‌ها بیش از ۹۲% درصد بدلیل نظارت‌های مداوم صورت گرفته توسط این نهاد پایدار بوده است.
موسوی فر با بیان اینکه کمیته امداد ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت را از طریق کاریابی‌ها دنبال می‌کند، ادامه داد:با پرداخت بسته‌های تشویقی به کارفرما‌ها طی ۱۱ ماه گذشته تعداد ۳۳ نفراز طریق این اداره به کاریابی‌ها معرفی و مشغول به کار شدند، که تا دوسال حق بیمه مددجویان توسط کمیته امداد به کارفرما پرداخت می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زرند با یادآوری اینکه دو هزار خانوار در تحت پوشش برنامه‌های حمایتی کمیته امداداین شهرستان هستند که این تعداد ۲/۳% درصد نسبت حمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند که طی سال جاری در این بخش ۵۳ مورد جهیزیه، ۴۴ مورد اجاره مسکن تا سقف ماهیانه ۳۰۰۰۰۰۰ ریال، پرداخت حق بیمه احتماعی و تهیه لوازم منزل مددجویان از خدمات این نهاد بهرمند شده اند.
وی در ادامه افزود: طی سال جاری بیش از ۸۰۰ مورد وام قرض الحسنه‌ی بدون بهره پنج میلیون تومانی با بازپرداخت ۳۶ ماهه از محل منابع صندوق امداد ولایت شهرستان و بانک مهر ایران و رسالت به نیازمندان پرداخت شد که تاثیربسیار زیادی درحفظ عزت و کرامت نفس و بالا بردن روحیه خود اتکائی مددجویان داشته است.
موسوی فربا بیان اینکه الحمدالله مردم ولایت مدار و مومن شهرستان زرند در بخش مشارکت و کمک‌های مردمی در صدر قراردارند افزود: میزان کمک‌های مردمی این شهرستان نسبت به سال گذشته ۷/۱ برابررشد داشته است که یکی از علل افزایش کمک‌های مردمی در این شهر افزایش اعتماد مردم نسبت به مسئولان اجرایی در کمیته امداد است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) زرند با بیان اینکه طی سال جاری چهارصدنفر حامی فعال از ایتام تحت پوشش در زرندحمایت می‌کنند که در مجموع میتوان گفت: ۱۷۱۴ نفرحامی فعال ایتام در شهرستان داریم که طرح (هر کارمند حامی یک یتیم) نمونه‌ای از طرح‌های مذکور بود که مورد استقبال خیلی از کارکنان ادارات قرارگرفت که امیدواریم این فرهنگ در جامعه توسعه یابد.
شایان ذکراست: در بخش فرهنگی تعداد ۸۲۰ نقر دانش آموز و ۴۰ نفر دانشجو و طلبه از خدمات تحصیلی وحمایتی این نهاد برخوردار هستند.
خبرنگار: اکبرابراهیمی زرندی
ارسال نظرات