یک نویسنده سوری با انتقاد از سکوت دولت عراق در برابر حملات مکرر آمریکا علیه الحشدالشعبی، خواستار فراموش نکردن جنایت ترور رهبران پیروزی شد.
کد خبر: ۹۳۲۵۳۹۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل ازپایگاه خبری المعلومه، «عروة ساتر»، نویسنده و روزنامه نگار سوری، با انتقاد از نقش دولت عراق اعلام کرد که آمریکا از قدرت برخوردار است، اما اراده مردم قویتر است و غیرممکن را ممکن می‌کند لذا برای ترس از هژمونی آمریکا در منطقه به ویژه در سوریه و عراق هیچ توجیهی وجود ندارد.

او در گفتگو با المعلومه افزود: محور مخالف حضور آمریکا در منطقه از سکوت دولت عراق در سطح سیاسی و در پاسخ به حملات آمریکا علیه نیرو‌های الحشد الشعبی در الانبار و داخل اراضی حاکمیتی این کشور متعجب است؛ مسئله‌ای که به آمریکایی‌ها امکان می‌دهد یگان‌های ارتش سوریه را نیز در مرز‌ها هدف قرار دهند. اتحاد صفوف سیاسی داخلی در عراق، در منطقه و سوریه تاثیری مثبت دارد.

ساتر گفت: علی رغم تمام فداکاری‌های الحشدالشعبی و قرار گرفتن در معرض شنیع‌ترین کارزار‌های رسانه‌ای و حملات مکرر آمریکا، هیچ پاسخی رسمی از طرف دولت صورت نگرفته است و دولت حتی یک بیانیه محکومیتی صادر نکرده و سکوت اختیار کرده است. این در حالی است که الحشدالشعبی با ارتش عراق و بقیه نیرو‌ها نیرو‌های رسمی کشور هستند و با همکاری واحد‌های نظامی سوریه، بخش شرقی سوریه را ایمن می‌کنند.

او افزود: اگر دولت عراق موقعیت آمریکایی‌ها را فراموش کند، باید یادآوری شد که آمریکا حاکمیت این کشور را نقض کرده و به امنیت بیشتر ادارات رسمی که از نقاط امنیت ملی محسوب می‌شوند حمله کرده و ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرماندهان شهید مقاومت و پیروزی را هدف قرار داده است و این موضوع به تنهایی کافی است تا دولت نه تنها به حضور آمریکا بلکه به پایگاه‌ها و اردوگاه‌های خارجی در سراسر عراق پایان دهد.

این نویسنده سوری تصریح کرد: عراق دارای یک پایگاه مردمی گسترده‌ای متشکل از شهروندان است که دارای قدرت و اراده هستند و می‌توانند نیرو‌های آمریکایی را از هر نقطه از اراضی عراق با روش‌های ذکر شده در قانون اساسی عراق بیرون کنند. در حقیقت گرچه واشنگتن قدرت دارد، اما مردم قوی‌تر هستند و غیرممکن را ممکن می‌کنند و ترس از تقبیح حضور اشغالگران و بر خلاف معاهدات امضا شده با عراق هیچ توجیهی ندارد.

عروه ساتر در پایان تاکید کرد مردم عراق در تصمیم اخیر خود درباره اخراج نیرو‌های خارجی با دولت و پارلمان موضعی همسو دارند و دولت باید قبل از افتخار به داشتن چنین ملتی باید از این حمایت استفاده کند و به دادگاه‌های بین المللی برای قصاص نیرو‌های کاخ سفید شکایت کند.

ارسال نظرات