خبرهای داغ:

معلمی شغل نیست بلکه یک عشق است

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: از آنجا که تربیت فرزندان ما به دست این قشر زحمتکش است همه ما در کشور مدیون جامعه فرهنگیان و معلمین هستیم.
کد خبر: ۹۳۲۵۵۶۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از فرهنگیان فعال در دوران کرونا ضمن‌ تقدیر از زحمات آموزش و پرورش، اظهار داشت: این قشر امروز با یک نگاه تربیتی و رویکرد انقلابی به بحث آموزش و پرورش نگاه ویژه ای دارند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: امروز در این شرایط علاوه بر یک بستر علمی و رشد علمی به رشد تربیتی نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد: ما در کنار شتاب علمی که امروز در کشور نسبت به سنوات گذشته پیشرفت چشمگیری دارد، باید در بحث تربیتی نیز شتاب بگیرم.

سردار ریحانی گفت: بسیار شنیده‌ایم که می‌گویند شغل معلمی شغل انبیاء است البته معلمی شغل نیست بلکه یک عشق است وقتی به مفهوم این جمله زیبا نگاه می‌کنیم مصداق های آن را در همه کشور به خصوص در استان خود زیاد می بینیم.

وی بیان داشت: درست است معلمی هم مانند خیلی از بستر های قشری کشور درآمدی دارند اما نگاه معلمی نگاه ما به ازای مادی نیست چون آنچه دریافت می کنند به اندازه زحمت ها و تلاش های آنها نیست.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: از آنجا که تربیت فرزندان ما به دست این قشر زحمتکش است همه ما در کشور مدیون جامعه فرهنگیان و معلمین هستیم.

وی گفت: معلمان نسبت به شغل خود دلسوزی زیادی دارند و فراتر از وظیفه‌ای که بر عهده دارند کار انجام می‌دهند.

سردار ریحانی با بیان اینکه هر زمان تهدیدهای بزرگ ملی و کشوری بر ما حادث شده بستر های زیبایی هم جلوه پیدا کرده است، افزود: در جنگ تحمیلی که یک تهدید ملی برای کشور ما محسوب می‌شد در یک نگاه کشتار، خسارت‌های جانی و مالی، بی سرپرستی و ... را به دنبال داشت اما شتاب ما را در بسیاری از ارزش ها و پیشرفت‌های مادی زیاد کرد، چرا که در کشور نگاه به تهدیدها از دو جهت انجام می گیرد هم نگاه می کنیم که تهدید را کنترل کنیم و هم آنرا را به فرصت تبدیل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس آموزش و پرورش در منطقه دایر بود و مدارس ایثارگران هم با جان و دل برای عقب نماندن رزمندگان تلاش می‌کردند.

سردار ریحانی تصریح کرد: در دفاع مقدس این معلمین بودند که درس جهاد و عشق می دادند و در سنگر علم با محصلین به شهادت می رسیدند چنانچه می‌بینیم بیشتر این شهدا مربوط به این قشر و دانش آموزان است.

وی در ادامه با اشاره به زلزله سال ۹۶ در سرپل ذهاب گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در این حادثه تأکید کردند تلاش شد تا تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

سردار ریحانی بیان داشت: چنانچه امروز شاهدیم مناطق زلزله زده به شهرستانی به لحاظ ساختمانی زیبا و محکم تبدیل شده است و همدلی، نوع دوستی و کمک مومنانه ای که در آن زمان در کشور به وجود آمد بی‌نظیر بود.

وی اظهار داشت: همین زیبایی ها است که کشور ما را در مقابل همه تهدیدها سربلند و با عزت نگه می دارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: در این زلزله اولین کانکس ها و چادرها و جایی که کارش را سریع شروع کرد مدارس بودند.

وی گفت: امروز هم در این بیماری که در همه دنیا و کشور ما نیز حادث شده است اگرچه صحنه‌های نازیبایی از مرگ و میر و از دست دادن عزیزان می بینیم اما اتحاد، یکپارچگی و نوع دوستی که در این خصوص شکل گرفته زیبا است.

سردار ریحانی ادامه داد: در این شرایط یکی از بسترهایی که زیباست تلاش های آموزش و پرورش جهت تحصیل دانش‌آموزان است که باید به این تلاش‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: این شرایط بسیار کار آموزش و پرورش را نسبت به زمانی که دانش آموزان در کلاس درس حاضر بودند سخت‌تر کرده است عزیزان فرهنگی برنامه‌ریزی و زندگی جاری شان مختل شده، به طوری که شبانه‌روز درگیر بحث آموزش هستند.

سردار ریحانی از زحمات و تلاشهای بی دریغ کادر درمانی نیز قدر دانی کرد و گفت: همه مردم ایران و والدین دانش آموزان این تلاش ها را فراموش نخواهند کرد.

وی دغدغه معلمین جهت عقب نماندن محصلین از تحصیل را بسیار ارزشمند دانست و بیان داشت: برخی از معلمین وقتی می بینند دانش آموزان ابزار و لوازم ارتباط برای آموزش را ندارند تلاش می کنند و حتی با هزینه شخصی آن ‌لوازم را تهیه کرده تا محصلین از درس عقب نمانند.

وی افزود: در هیچ جای دنیا چنین انسان‌های متعهد و چنین اتحاد و زیبایی‌های دیده نمی شود چنانچه می بینیم کشورهایی که مدعی بسیاری از پیشرفت‌های اقتصادی و مادی هستند کیلومترها صف برای غذا می کشند اما در کشور ما با حفظ کرامت این را وظیفه خود می‌دانیم که کمک‌ها را به درب منازل ببریم.

سردار ریحانی اظهار داشت: پویش لبخند نگاهی است به زحمات فرهنگیان عزیز تا به آنها بگوییم این زحمات هیچگاه فراموش نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بحث که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر آن تاکید دارند رشد علمی با نگاه انقلابی در جامعه است که مسئولیت آموزش و پرورش را مضاعف کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار