خبرهای داغ:

بازسازی عتبات عالیات اشاعه مکتب اهل بیت(ع) است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: با بازسازی و عمران عتبات عالیات، مکتب اهل بیت (ع) را اشاعه می‌دهیم.
کد خبر: ۹۳۲۵۶۶۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خوی، سید حسن حسینی امروز در نشست با هیئت امنای ستاد عتبات عالیات خوی با اشاره به اهمیت جایگاه اماکن مقدس و نقش معنوی آنان در بین مسلمین علی الخصوص شیعیان، اظهار کرد: علاقه و اشتیاق ملت ایران به عتبات عالیات به خاطر عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت است.

این مسئول گفت: دلیل آبادانی و عمران حرم های اهل بیت (ع) توسعه و گسترش مکتب و سیره اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به تعدد مواکب کشوری، افزود: 21 موکب در حال حاضر در استان آذربایجان غربی فعال هستند که این مواکب در دوران کرونا با شناسایی خانواده های آسیب دیده از این بیماری منحوس توانست 320 بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد و دویست میلیون تومان را در بین این خانواده ها توزیع کند.

این مسئول ادامه داد: تامین مایحتاج دانش آموزان بی بضاعت در قالب طرح شهید سلیمانی به ارزش یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان و  فعالیت 8 موکب از 21 موکب در راستای سلامت به ارزش یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان از دیگر برنامه های این ستاد به شمار می‌رود.

وی در خصوص جذب کمک های مردمی در بازسازی عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: ساخت 1000 متر از صحن نجف اشرف به ارزش 3 میلیارد تومان و پیشرفت 57% صحن عقیله بنی هاشم کربلای معلی با هزینه کرد 2 میلیارد تومان از محل کمک های مردمی از جمله اقدامات انجام گرفته در این مجموعه است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدباقر علایی فرمانده سپاه خوی و عضو هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان، افزود: دشمن برای اینکه جلوی گسترش فرهنگ اهل‌بیت را در میان مسلمانان بگیرد درصدد تخریب قبور اهل‌بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام است.

وی ادامه داد: مردم با حضور پر شکوه در بازسازی عتبات در حقیقت مشت محکم بر دهان دشمنانی می زنند که با توطئه و دسیسه سعی دارند مکتب  اهل بیت (ع) و اسلام را از بین ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار