رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها مکاتباتی با شرکت‌های سرمایه‌پذیر مبنی بر واریز سود سهام عدالت سهام‌داران غیرمستقیم داشت.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۲۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حسین امینی‌خواه  امروز در نشست با خبرنگاران لرستان با اشاره به برخی انحراف‌ها در مصوبه‌های شورای عالی بورس، اظهار کرد: روزهای اخیر شاهد انحراف‌هایی از حدود اختیارات شورای عالی بورس در زمینه تدوین مقررات بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این انحراف‌ها به دلیل برخی تفسیرهای نادرست به وجود آمده و همان‌گونه که از متن ابلاغیه مشخص است تکلیف یک سری مقررات مشخص شده و نه تغییر در قوانین گفته شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان به مصوبه شورای عالی بورس در چهاردهم بهمن‌ماه امسال مبنی بر برگزاری مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اشاره کرد.

امینی‌خواه با بیان اینکه این مصوبه مغایر با قوانین جاری کشور از جمله نقض قانون تجارت است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و با هوشیاری مجلس انقلابی و کمیسیون اقتصادی این مصوبه لغو گردید.

وی بیان داشت: این مهم در راستای جلوگیری از تضییع حقوق سهام‌داران و همچنین مانع شدن از شکل‌گیری یک رویه غیرقانونی در سهام عدالت انجام شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان از تشکیل فراکسیون سهام عدالت در مجلس به ریاست سردار سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

امینی‌خواه، تحقق اهداف طرح، جلوگیری از بی‌قانونی و هدایت طرح به شکلی که بیشترین منفعت برای سهام‌داران لحاظ شود، را از مهمترین اهداف شکل‌گیری فراکسیون سهام عدالت عنوان کرد.

وی با اشاره به دیگر مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر تشکیل هلدینگ ملی ایرانیان با هدف تجمیع دارایی‌های استان‌ها، اظهار داشت: شرکت‌های غیربورسی و دارایی‌های در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورس باید توسط مدیرانی انتخاب شود که مردم در انتخاب آن‌ها نقشی ندارند، حال اینکه بایستی شرکت‌های غیربورسی با سهام‌های موجود در بورس جابه‌جا شود تا سهام‌های واقعی  به مردم اختصاص پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان همچنین در خصوص آزادسازی سود سهام عدالت در ۲۲ بهمن نیز گفت: با توجه به شرایط فعلی بورس صلاح نبود که ۴۰ درصد باقی‌مانده آزاد شود، چرا که عوارض منفی برای بازار بورس ایجاد می‌شد.

امینی‌خواه با بیان اینکه متاسفانه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها مکاتباتی با شرکت‌های سرمایه‌پذیر مبنی بر واریز سود سهام عدالت سهام‌داران غیرمستقیم داشت و چنانچه در واریز سودها بیش از این تاخیر کنند، اقدامات لازم قانونی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین بر نقش ۳۵۲ تعاونی شهرستانی به عنوان پایگاه‌های اقتصاد مقاومتی در دورافتاده‌ترین و محرومترین نقاط کشور تاکید و از شورای عالی بورس درخواست کرد جایگاه این تشکل‌ها در مصوبات شورا دیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات