جلسه هیئت اندیشه ورز سپاه فتح با موضوع بررسی وضعیت هیئت های اندیشه ورز معاونت ها و اقشار سپاه فتح و توجیه نظام نامه استانی برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۳۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد ، این نشست امروز با حضور سرهنگ پاسدار مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح استان, سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح ، مسئولان معاونت ها و اقشار بسیج استان در سالن شهید شوشتری سپاه فتح برگزار شد.

در این نشست مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان گفت: مقام معظم رهبری در خصوص هیئت های اندیشه ورز تاکید کرده اند و ضرورت دارد که این هیئت ها فعال و در مباحث داخلی بسیج و در سطح جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرند.

سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو افزود: بیانیه گام دوم انقلاب ، تهدیدات نو و چگونگی مقابله با آنها و رویکر حل مسئله از جمله موضوعات مهمی است که در هیئت های اندیشه ورز بسیج استان دنبال می شود.

وی بیان کرد: برخی از موضوعاتی جامعه که در هیئت های اندیشه ورز مطرح می شود با همکاری سایر دستگاه های اجرایی پیگیری و به نتیجه می رسد و تاکنون نیز چند موضوع توسط ستاد تخصصی بسیج اقشار از این طریق به نتیجه رسیده است.

همچنین سروان پاسدار مصطفی گلستانی فر مسئول دبیرخانه هیئت اندیشه ورز استان در ستاد تخصصی بسیج اقشار در قالب پرده نگار(پاورپوینت) نظام نامه استانی هیئت های اندیشه ورز و همچنین کارکردها و رویکردهای این هیئت ها را برای حاضران در جلسه تشریح کرد.

سرهنگ پاسدار جهان زیر شجاعی مسئول نیروی انسانی بسیج سپاه فتح نیز در این نشست برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص سامانه ناب و چگونگی ثبت بسیجیان در این سامانه را ضروری خواند و گفت: ارائه خدمات به بسیجیان و جامعه هدف منوط به ثبت مشخصات آنها در سامانه ناب است.

سرهنگ پاسدار علی ظهرابی معاون سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه فتح نیز در این نشست بر ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در هیئت های اندیشه ورز استان تاکید کرد .

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ابتدا گریزی به خدمات سپاه و بسیج در منطقه زلزله زده سی سخت زد و گفت: هر کاری که برای مردم انجام می دهیم تکلیف است و منتی نیز بر مردم نداریم .

سرهنگ پاسدار مصطفی مثنوی ابراز داشت: امروز سپاه در تمامی صحنه ها با فکر، تعقل و دور اندیشی ورود پیدا می کند و به همین خاطر کمتر دچار مشکلات می شود.

وی در ادامه با تقدیر از مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و اعضای حاضر در جلسه بیان کرد: گفت و گو و بحث های گروهی در هیئت های اندیشه ورز موجب بروز تراوشات ذهنی افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب می شود.

سرهنگ مثنوی تصریح کرد: نظریه پردازی، عملیاتی و میدانی بودن و مطالبه گری و نظارت از جمله شئون هیئت های اندیشه ورزی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: سه وظیفه مهم هیئت های اندیشه ورز شامل مسئله یابی، احصاء راهکارها و تهیه طرح های عملیاتی ، نظارت بر اجرا و بازخورد گیری است که انتظار داریم معاونت ها و اقشار بسیج به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

جانشین سپاه فتح استان ایجاد وحدت گفتمانی را از مهمترین کارکردهای هیئت اندیشه ورز دانست و افزود:وحدتی که در مجموعه سپاه وجود دارد ناشی از هیئت های اندیشه ورزی و گفتمان سازی است.

وی توصیه هایی نیز در خصوص آفات هیئت های اندیشه ورز نیز اشاره کرد و گفت: حرکت بدون مبنا و پایه، از بالا به پایین نگاه کردن به مسائل، ساختاری و سازمانی صرف برخوردن کردن و تخصصی حل نکردن موضوعات  از جمله این آفات است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان گفت: کارها در هیئت های اندیشه ورزی باید به صورت درون و برون سازمانی تقسیم بندی شوند.

سرهنگ مثنوی تصریح کرد: مبنای هیات های اندیشه ورزی در سپاه سه موضوع مهم شامل بیانیه گام دوم انقلاب، هشت فرمان رهبری و شش ماموریت اصلی بسیج است.

وی در پایان خطاب به حاضران در این نشست گفت: مطالبه گری را سرلوحه کار خود قرار دهید و برنامه ها را مطابق با ابلاغ کلی هیئت های اندیشه ورزی جلو ببرید.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات