خبرهای داغ:
شهید غازی در شرایط قبل و بعد انقلاب در میدان حضور داشت و در عرصه ورزش به عنوان نیروی انقلابی فعالیت می‌کرد و به عنوان یک ورزشکار می‌تواند الگویی در عرصه ورزش برای جوانان باشد.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۷۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،سردار جلال احمدی در ۳۷ امین سالگرد شهادت جاویدالاثر شهید حسن غازی اظهار داشت: شهید غازی از قهرمانان عرصه دفاع مقدس و الگوی بی‌بدیل و‌ جاودانه بود؛ ‌همانطور که‌ پیکر او در طلائیه جاودان شد نام او هم در آسمان‌ها جاویدان شد.

فرمانده گروه موشکی ۱۵ خرداد ادامه داد: شهید غازی در شرایط قبل و بعد انقلاب در میدان حضور داشت و در عرصه ورزش به عنوان نیروی انقلابی فعالیت می‌کرد و به عنوان یک ورزشکار می‌تواند الگویی در عرصه ورزش برای جوانان باشد.

وی تصریح کرد: او در سال‌های اول انقلاب به عنوان یکی از جوانان که حضرت‌امام از آن‌ها به نام سرباز ‌خود نام می‌برد فعالیت می‌کرد و در تمام عرصه‌های ورزشی، علم و دانش و فرهنگی حضور فعال داشت.

احمدی خاطرنشان کرد: شهید حسن غازی در‌ دانشگاه رشته دندانپزشکی قبول شد ولی به این رشته در این حیطه پشت پا زد و در دوره دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده گردان وارد صحنه نبرد شد و از طرف فرماندهان، پایه‌گذار اولین گروه توپخانه محرم و ۱۵ خرداد شد.

فرمانده گروه موشکی ۱۵ خرداد گفت: امیدوارم که در ادامه مسیر این شهدا، خداوند ما را در راه سربازی و دفاع از آرمان‌های اسلامی ثابت‌قدم نگه‌دارد.

شهید غازی، اسوه بی‌چون و چرای دهه سپاهان است

در ادامه این مراسم محمدرضا ساکت بیان داشت: شهید غازی به عنوان قهرمانی در باشگاه سپاهان و آسمان‌هاست؛ او بازیکن ارزنده در دهه ۵۰ و بازیکن تیم ملی بود و در این مسیر اسوه بی‌چون و چرا بازیکنان دهه ۵۰ و ۶۰ بود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: این باشگاه شهدای زیادی داشته‌است؛ امروز سردیس این شهید والامقام در باشگاه رونمایی شد تا به عنوان الگوی ورزشکاران امروز و فردا باشد.

وی ادامه داد: مفتخریم از امروز تمثال این شهید به عنوان یک خورشید فروزان برای همیشه در باشگاه حضور داشته باشد و هم‌چنین تصویر او در باشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان نیز نقش بسته‌است.

ساکت یادآور شد: ورزشکاران دهه ۵۰ و ۶۰ این شهید را به عنوان یک الگوی تمام عیار می‌شناسند و در خاطرات خود تعریف می‌کنند که مادر و پدر او نیز در زمان مسابقات به دیگر ورزشکاران کمک می‌کردند.

شهیدی که یک رهبر نظامی بود

سردار آقائی در مراسم غبارروبی مزار شهید غازی گفت: او فرمانده توپخانه ۱۵ خرداد و فرمانده توپخانه قرارگاه بود که در منطقه‌ای جلوتر از خط مقدم به‌نام سرپل به شهادت رسید و جسد او همان‌جا ماند.

فرمانده سابق دانشکده توپخانه سپاه ادامه داد: فرماندهان جنگ به مقام‌های اسمی خود توجهی نداشتند و خودشان را در صحنه نبرد مقدم‌تر دیگران می‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد: شهید حسن غازی براساس حکم فرماندهی نمی‌کرد و یک رهبر نظامی بود؛ رهبری هنر فرماندهی از طریق قلب است و به عقیده من فرماندهی جسد و رهبری روح این جسد است.

آقائی اظهار داشت: در سال‌های قبل مادر شهید درخواست کرد که یادبودی برای شهید به جا بگذاریم و با تلاش‌های فرمانده اسبق فرمانده ۱۵ خرداد این یادبود ساخته شد.

همرزم شهید تصریح کرد: حسن غازی در دنیا به‌دنبال هیچ چیز نبود و حتی مزاری هم ندارد.

ارسال نظرات