خبرهای داغ:

برپایی نمایشگاه خوشنویسی بانوان از فردا در نگارخانه استاد یاسمی تبریز

رئیس انجمن خوشنویسان تبریز گفت: سومین نمایشگاه خوشنویسی بانوان از اشعار پروین اعتصامی از فردا در نگارخانه استاد یاسمی تبریز گشایش می یابد.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۹۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یونس نصیری افزود: این نمایشگاه به منظور بزرگداشت یاد و خاطره پروین اعتصامی شاعره نام آشنای ایران و تشویق هنرمندان هنر خوشنویسی با همکاری این انجمن و بانوان هنرمندان خوشنویس تبریز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه جمعی از بانوان هنرمند خوشنویس آثار خود را از ۱۶ اسفند تا ۲۰ همین ماه برای بازدید علاقه‌مندان و دوستداران هنر خوشنویسی در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

نصیری ادامه داد: انجمن خوشنویسی تنها انجمن فعال در این شهر بوده و دارای بیش از ۳۰۰ عضو فعال در زمینه خوشنویسی است.

رئیس انجمن خوشنویسان تبریز بیان کرد:هنر خوشنویسی از مراحل مقدماتی، متوسط، خوش، عالی، ممتاز و فوق ممتاز و استادی تشکیل شده که فراگیری هر یک از آن‌ها نیاز به زمان و علاقه هنرجو دارد.

نصیری افزود: از سال ۶۴ پس از شورایی شدن انجمن خوشنویسی فعالیت‌های انجمن خوشنویسی تبریز رشد یافت و در طول این مدت بیش از ۱۰۰ خوشنویس فوق ممتاز، ۳۵۰ ممتاز و ۷ نفر با درجه استادی در آن تربیت یافتند.

وی اعلام کرد: این نمایشگاه از ساعت ۱۶ روز شنبه در خیابان امام خمینی نرسیده به چهارراه آبرسان، نبش کلانتر کوچه، خانه فرهنگ و نگارخانه استاد یاسمی برای بازدید علاقه‌مندان دایر می‌شود.

ارسال نظرات