انتقاد امام جمعه موقت یاسوج از گرانی ها و عدم نظارت کافی بر بازار

حجت الاسلام حکمتی نیک تاکید کرد: مسئولان با گرانی ها، تخلفات، سوءمدیریت ها، نظارت‌های ناکافی که باعث مشکلاتی برای مردم شده است مبارزه کنند.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۶۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, امام جمعه موقت شهر یاسوج ظهر امروز (۱۵ اسفند ماه) در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: خداوند متعال خطاب به موسی بن عمران فرمود: «ای موسی ۶ گنج مهم در ۶ مکان قرار دادم، اما مردم برای دستیابی به این گنج ارزشمند مکان‌های دیگر را دنبال می‌کنند، نخستین گنج حقیقی را در بهشت قرار دادم، اما مردم برای دستیابی به آرامش در دنیا به دنبال آن هستند، هر چند آرامش حقیقی در سایه اعتماد به خدا و انجام دستورات اوست».

حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک با بیان اینکه «دومین گنج این است که علم و معرفت را خداوند در سختی و گرسنگی قرار داده، اما مردم در سیری به دنبال آن هستند»، گفت: سومین گنج این است که «خداوند عزت مندی انسان را در شب زنده داری، عبادات و مناجات قرار داده، اما مردم برای عزت به درب خانه پادشاهان مراجعه می‌کنند».
 
وی به گنج چهارم مبنی بر فروتنی و خشوع انسان اشاره کرد و ادامه داد: گنج پنجم نیز توانمندی انسان در قناعت است و انسان‌هایی که حساب و کتاب در اموال دارند و قناعت دارند انسان‌های توانمندی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک با اشاره به اینکه گنج ششم در استجابت دعاست، گفت: استجابت دعا در معیشت حلال است و همه ما باید از مال شبهناک و حرام پرهیز کنیم که در این راستا بالاترین عبادت کسب روزی حلال است.
امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ماه رجب، ماه نزول رحمت‌ها و نعمت‌های الهی بر روی بندگان است، این ماه مقدمه ماه شعبان و رمضان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک به میلاد امام علی (ع) و تبریک این ایام اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام خطاب به حضرت علی (ع) فرمودند: «خداوند هیچ پیغمبری را به سوی بشر نفرستاد مگر به پذیرش ولایت و رهبری تو بود».
 
وی به زلزله شهر سی سخت در هفته‌های گذشته هم اشاره کرد و گفت: این زلزله تلفات جانی نداشت، اما خسارت‌هایی به مردم دنا وارد کرد و طی این مدت علاوه بر تلاش نهادها و دستگاهها، شاهد همکاری مردم و تجلی حس نوع دوستی در این منطقه بودیم.
حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک یادآور شد: از ابتدای حادثه ارگان ها، سازمان ها، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی و گروه‌های امدادی وارد عرصه خدمت رسانی شدند که این مدل کمک و حضور اقشار مختلف مردم به صورت خودجوش در هیچ نظام سیاسی دیگری وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه دغدغه مردم شهر سی سخت منزل مسکونی آن‌ها در شرایط آب و هوایی سخت است، گفت: مسئولان در ابتدا خاکبرداری در قالب قرارگاه خاتم، مسکن و شهرسازی را در برنامه دارند، مرحله دوم بازسازی ساختمان‌های مردم همراه با اصول فنی و مهندسی و با روحیه جهادی باید ادامه داشته باشد و همه مسئولان باید حضور جهادی برای خدمت داشته باشند.
 
امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا در یک سال گذشته با اشکال مختلف باعث از بین بردن انسان‌های زیادی شده و در حال جهش است گفت: این ویروس زمانی انسان‌های مسن را مورد تهدید قرار می‌داد، اما امروز کودکان و نوجوانان از این بیماری ایمن نیستند.
حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اولین شهید مدافع سلامت در استان عنوان کرد: یکی از پزشکان استان در راه مبارزه با کرونا جان خود را از دست داد.
 
وی ضمن تاکید بر اینکه وظیفه داریم به پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کارکنان درمان استان را یاری کنیم.
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه در آستانه سال جدید شیوع کرونا باعث از بین رفتن مشاغل و به تبع آن بیکاری، گرانی در بازار و مشکلات معیشتی برای مردم شده است، اظهار کرد: در این شرایط همه ما وظیفه داریم بر اساس حس انسان دوستی و ارزش‌های الهی به یاد افراد نیازمند باشیم.
حجت الاسلام حکمتی نیک تاکید کرد: مسئولان با گرانی ها، تخلفات، سوءمدیریت ها، نظارت‌های ناکافی که باعث مشکلاتی برای مردم شده است مبارزه کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات