چابهار-نشست هم اندیشی مداحان و مدیران هیئات مذهبی چابهار در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه دریانوردی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۵۹۳۵
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار اعزامی بسیج به شهرستان چابهار،  نشست هم اندیشی مداحان و مدیران هیئات مذهبی چابهار با هدف بررسی وضعیت جامعه هیئتی و مداحان شهرستان چابهار و ایجاد کانون بسیج مداحان این شهرستان با حضور مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه دریانوردی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست مدیران هیئات مذهبی و مداحان این شهرستان ضمن بیان ظرفیت‌ها و استعداد‌های چابهار خواهان برگزاری کلاس‌های آموزش مداحی در رده‌های مختلف سنی نوگلان، نوجوانان و جوانان شدند.

محمد جوادجامعی، ضمن غنیمت شمردن این گونه استعداد‌ها و ظرفیت‌ها دراستان افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همه ساله محور‌های اساسی فعالیت را برای مداحان ترسیم می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد:امروز هیئت‌های مذهبی با چراغ راه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه‌های مختلف بایدسرآمد باشند و همانگونه که دربسیاری از موارد از جمله بحث مقابله با ویروس کروناو کمک‌های مومنانه یکی از اقشار میدان دار این عرصه، جامعه ستایشگری بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ایام ماه محرم در رعایت مباحث بهداشتی هیئت‌ها نیز پیشرو بودند و در نظر سنجی ۹۶ درصد هیئات و مجموعه‌های مذهبی نسبت به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی اهتمام داشتند؛ خاطرنشان کرد: هرکجا هر مجموعه انقلابی کار انقلابی انجام دهد مشتاقانه از آن استقبال خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان مجموعه بسیج را یک مجموعه همگانی دانست و بیان کرد: حتی اگر کسی بسیجی هم نباشد، اما دغدغه برای انقلاب داشته باشدبسیجی است و در ازای آن وظیفه ما حمایت و کمک است؛ لذا باید از این ظرفیت عظیم استفاده کرد.

جامعی با بیان اینکه در حوزه هیئات آسیب نیز وجود دارد و در این حوزه مقدار اندک آسیب هم، زیاد است افزود: آسیب‌های کمی که در حوزه هیئات و جامعه ستایشگری وجود دارد باید برطرف شود.

مسئول بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان گفت: شماجوانان فرماندهان اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب هستید همانگونه که حضرت آقا فرمودند: ۴۰ سال ابتدایی این نظام مقدس با جوانان فرماندهی شد و همه فرماندهان جبهه و جنگ دفاع مقدس جوانانی بودند که برخی هایشان کمتر از ۲۰ سال سن داشتند.

جامعی گفت:هدف اصلی در مجموعه بسیج مداحان تربیت و توانمندسازی مداحان با استفاده از ظرفیت‌های خوب در کشور است.
ارسال نظرات