نشست هم اندیشی مداحان بسیجی و مدیران هیئات مذهبی در ایرانشهر برگزار شد

ایرانشهر-نشست هم اندیشی مداحان بسیجی و مدیران هیئات مذهبی ایرانشهر در مهدیه ی فاطمه الزهرا(س) این شهرستان با حضور مسئول سازمان بسیج مداحان استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۵۹۴۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار اعزامی بسیج در ایرانشهر،  نشست هم اندیشی مداحان بسیجی و مدیران هیئات مذهبی ایرانشهر در مهدیه ی فاطمه الزهرا(س) این شهرستان با حضور مسئول سازمان بسیج مداحان استان برگزار شد.

محمودی زاده رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایرانشهر گفت: با توجه به اینکه وظیفه مداحان و هیئتی ها نسبت به سایر افراد خطیر تر است افزود: باکنار هم قرار گرفتن افراد درون هیئت ها می توان کارهای بزرگ فرهنگی ،را انجام داد.

وی در ادامه اذعان داشت :هر هیئت اگر بتواند تنها باعث عدم طلاق در خانواده ای شود کمک بزرگی به جامعه کرده است.

محمد جواد جامعی، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) در دیدار امسال مداحان افزود: حضرت آقا همه ساله نقشه یک ساله ومحورهای اساسی فعالیت را برای مداحان ترسیم می کنند.

وی ادامه داد: یکی از این محورها این است که حضرت آقا فرمودند «هیئت باید هیئت بماند».

وی با طرح این سوال که چه موضوعی و چه بحثی است که حضرت آقا به عنوان سکان دار این نظام مقدس، دغدغه دارند که هیئت باید هیئت بماند؟ افزود: امروز باید هیئات مذهبی در حوزه های مختلف سرآمد باشند و همانگونه که دربسیاری از موارد از جمله بحث مقابله با ویروس کروناو کمک های مومنانه یکی از اقشار میدان دار این عرصه جامعه ستایشگری بوده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه در ایام ماه محرم در رعایت مباحث بهداشتی هیئت ها نیز سرآمد بودند و در نظر سنجی 96 درصد هیئات و مجموعه های مذهی نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی اهتمام داشتند؛ تصریح کرد: آغوش مجموعه بسیج و جامعه ستایشگری بسیج مداحان برای همه افراد باز است و هرکجا هر مجموعه انقلابی کار انقلابی انجام دهد از آن استقبال خواهیم کرد.

وی مجموعه بسیج را یک مجموعه همگانی دانست و افزود: حتی اگر کسی بسیجی هم نباشد اما دغدغه برای انقلاب داشته باشدبسیجی است و در ازای آن وظیفه ما حمایت و کمک است.لذا باید از این ظرفیت عظیم استفاده کرد.

جامعی با بیان اینکه در حوزه هیئات آسیب نیز وجود دارد و در این حوزه مقدار اندک آسیب هم، زیاد است افزود: آسیب های کمی که در حوزه هیئات و جامعه ستایشگری وجود دارد باید برطرف شود.

وی ادامه داد: شماجوانان فرماندهان اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب هستید و حضرت آقا فرمودند: «40 سال ابتدایی این نظام مقدس با جوانان فرماندهی شد و همه فرماندهان جبهه و جنگ دفاع مقدس جوانانی بودند که برخی هایشان کمتر از 20 سال سن داشتندوهدف اصلی در مجموعه بسیج مداحان تربیت و توانمندسازی مداحان با استفاده از ظرفیت های خوب در کشور است.

حجت الاسلام رمضانی مسئول حوزه های علمیه استان از محبت اهل بیت(ع ) به عنوان مهمترین ابزار اتحاد شیعه و سنی یاد کرد و افزود: قبل از انقلاب حوزه محدود به شهرهای مذهبی ایران و عراق می شد ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران نه تنها در این دو کشور بلکه در سایر کشورهای همسایه نیز حوزه شکل گرفته است.
و با وجود طلبه هایی از این کشورها در ایران به برکت انقلاب اسلامی ایران جغرافیای مکتب اهل بیت (ع ) نیز تغییر کرده است.

وی با اشاره به این نکته که دشمنان به درستی دریافتند که برای جلوگیری از پیشرفت اسلام ابتدا باید بنیان خانواده را ضعیف نمایند افزود: در انتخابات باید دقت بیشتری به خرج داد و کسی را انتخاب کرد که متخصص ،متعهد و وابسته به نظام باشد و در کنار ایمان به توانمندیها و داشته های داخلی از نوآوری ها و فن آوری خارج این مرزوبوم نیز استفاده کند.
ارسال نظرات