برای مقابله با خشکسالی توسعه کشت گیاهان دارویی و گیاهان کم آب ضروری است

خاش-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش با اشاره به بارندگی بسیار ضعیف سال جاری گفت: کشت گیاهان دارویی به جای محصولات جالیزی، می‌تواند کاهش تولید در سال‌های کم بارش را جبران کند.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۲۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از خاش، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش با اشاره به بارندگی بسیار ضعیف سال جاری گفت::کشت گیاهان دارویی به جای محصولات جالیزی، می‌تواند کاهش تولید در سال‌های کم بارش را جبران کند.

شیرزاد کمالی افزود: گیاهانی کم آب بر از قبیل: شیرین بیان، خارشتر و درمنه کوهی از مراتع ترشاب و گیاهانی، چون زیره، گل محمدی و رازیانه بیشتر به شکل دست کاشت به عمل می‌آیند.

وی تصریح کرد: در همین راستا زعفران بعنوان کشت جایگزین در سطح ۱۲ هکتار از مزارع و در ۹ نقطه شهرستان خاش با موفقیت کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی اذعان داشت: وجود آب و هوای معتدل، ارتفاعات بلند و دشت‌های سرسبز باعث شده که در فصول مختلف شاهد پرورش گونه‌های مختلف گیاهی و حیات گونه‌های منحصر به فرد جانوری در شهرستان خاش باشیم که فصل بهار بهترین موقعیت برای رویش گیاهان دارویی است. کلپوره، مهر، منگولی، اوکالیپتوس، صداف، درمنه، پونه، آویشن، گلدر، خاک شیر، سرخ اسپندان، توتری و خیلی از موارد دیگر از گونه ها‌ی منحصر به فرد گیاهی منطقه به شمار می‌روند که جایگاه مهمی در میان مردم شهرستان از خواص درمانی آن بهره می‌برند.

کمالی بیان کرد: در شهرستان خاش بیش از ٢٠٠ گونه گیاهی می‌روید که بیشترین آن‌ها گیاهان دارویی می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار