بازرس کل استان ایلام:

از ظرفیت رسانه ها در راستای اصلاح فضای عمومی جامعه استفاده می کنیم

بازرس کل استان ایلام گفت: تعامل بیشتر با اصحاب رسانه و استفاده از این ظرفیت در راستای نظارت همگانی یکی از رویکردهای اساس سازمان بازرسی استان ایلام است.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۷۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، «مهدی اصلانی کرچی» در نشست هم اندیشی و مصاحبه مطبوعاتی بازرس کل استان ایلام با بیان اینکه در طول عمر با برکت نظام اسلامی هر زمان از ظرفیت مردم استفاده شده است موفق بوده ایم، اظهار کرد: نمونه بارز آن دوران ۸ سال دفاع مقدس و حضور مردم در صحنه های مختلف بوده است، اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اصلاح سیاست های اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ تاکید کرده اند، همه در راستای مردمی شدن اقتصادی بوده است تا اقتصاد ما از جنبه دولتی بودن خارج شود و ظرفیت ها برای حضور بخش خصوصی و تعاونی با توانمند سازی این بخش ها و فراهم کردن زمینه عدالت، شفافیت و رقابت سالم بین بخش های اقتصادی فراهم شود.

وی با بیان اینکه در عرصه مبارزه با فساد، ما با تکیه بر همین مشارکت مردمی با کمترین هزینه و به وجود آوردن فضایی در جامعه که تبعیض و تجمل گرایی را ضد ارزش بداند، می توانیم موفق باشیم، گفت : اگر این فضا در جامعه و دستگاه های مختلف حاکم شود، افرادی که بخواهند خلاف این اصول و اهداف حرکت کنند فضا و عرصه بر آنها سنگین خواهد شد.

بازرس کل استان ایلام با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش مهمی در مبارزه با تجمل گرایی و گسترش فرهنگ کار در جامعه دارند، تصریح کرد: ما باید از ظرفیت رسانه ها در راستای اصلاح فضای عمومی جامعه به منظور تبیین ارزش های دینی و فرهنگی از جمله مبارزه به تجمل گرایی و فساد استفاده کنیم.

اصلانی کرچی گفت: برخی افراد با تصاویر و فیلم هایی که می گیرند و در فضای مجازی بارگذاری می کنند، به نوعی به جامعه فخرفروشی می کنند و تصور این افراد بر این است که این ارزش و افتخار است، اگر این محکوم شود، بسیار در سطح جامعه تاثیرگذار است ضمن اینکه حرمت و آبروی افراد در سطح جامعه نیز باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه برخی موضوعات را باید نهادهای ذی ربط و از مبادی مربوطه پیگیری کرد،افزود: بر اساس سیاست هایی که رئیس محترم قوه قضائیه به سازمان بازرسی ابلاغ کرده اند، سند تحول قضایی و سند تحول بازرسی کل کشور، یکی از روبکردهای سازمان، رویکرد اصلاحی مشارکت مردم در نظارت و بازرسی ها است و این نظارت بر بستر نظارت همگانی دنبال می شود.

بازرس کل استان ایلام با بیان اینکه مرجع رسیدگی به شکایات و اعلانات تحت عنوان اداره نظارت همگانی تشکیل شده است، گفت: با تشکیل این اداره تلاش می شد که از ظرفیت تشکل های مردم نهاد، نخبگان دانشگاهیان، تشکل های حرفه ای تخصصی و موسسات غیردولتی و سایر اقشار مردم و به ویژه اصحاب رسانه و مطبوعات استفاده شود.

اصلانی کرچی تصریح کرد: سازمان بازرسی و اصحاب رسانه در کنار هم قرار دارند، اصحاب رسانه دلسوزانه مطالب و نقدها را بیان می کنند و ما در رویکرد جدیدی که در سال جاری اقدام شده است، نظام مساله محور در حوزه های کلی و جزئی است و رسانه ها می توانند در این زمینه مسائل مهم استان را سازمان بازرسی را با رویکرد پیشگیرانه و اصلاحی منتقل کنند.

وی گفت: شناسایی علل و عوامل بروز فساد شناسایی و برطرف شود چرا که برخورد صرف با معلول ها به تنهایی جوابگو نیست و ما باید کاری کنیم با ابزارهایی مانند شفافیت زمینه های بروز فساد کاهش یابد و رسانه ها می توانند در این زمینه اثربخش و سازنده باشند و از این طریق جنبه نظارت همگانی با جنبه نظارت حاکمیتی را با حضور اصحاب رسانه تحقق یابد.

ارسال نظرات