آیت الله دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه توجه به بخش کشاورزی ضامن حیات و بقای کشور است گفت: کشاورزی ایران باید در زمینه صادرات پیشرو باشد
کد خبر: ۹۳۲۶۱۰۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در دیدار با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه هفتم کشور در دست اقدام است و نیاز است ریل‌گذاری قوی و مطلوبی در حوزه کشاورزی انجام شود چراکه مسئله کشاورزی در کشور یک امر حیاتی است.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه توجه به بخش کشاورزی ضامن حیات و بقای کشور است افزود: کشاورزی ایران باید در زمینه صادرات پیشرو باشد و اولویت و تکیه اصلی باید بر روی صادرات قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظم تصریح کرد: در گام دوم و چهل سال دوم نیاز است کشاورزی ایران جایگاه خود را به‌خوبی در منطقه پیدا کند و این نیازمند توجه جدی و برنامه‌ریزی صحیح و حکیمانه است که باید در برنامه هفتم توسعه به‌خوبی دیده شود.

وی ادامه داد: امروز ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه کشاورزی در کشور داریم که باید هنر استفاده از آن‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم ایران اسلامی را به‌عنوان یک‌قطب مهم کشاورزی به دنیا تبدیل کنیم، پر کردن حلقه‌های مفقوده در بخش کشاورزی یک ضرورت مهم است تا بتوان از این طریق بسیاری از ظرفیت‌های پنهان را آزادسازی کرد.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: فعالیت بر روی کلزا کاری و پرورش زیتون در کشور امری مهم است چراکه کشور در این حوزه نیازمند است و باید در حوزه کلزا وابستگی‌ها قطع شود؛ متأسفانه در بخش مصرف روغن شاهد یک اسراف بیش‌ازاندازه و مصرفی غیرمنطقی هستیم که باید در این خصوص اصلاح الگوی مصرف صورت پذیرد و مصارف بر طبق نیازها باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: نمایندگان باید برای مشخص کردن اولویت‌های مهم کشور در حوزه کشاورزی کمک کنند و برنامه‌ها در این خصوص به‌خوبی تدوین شوند تا بر روی اولویت‌ها تمرکز صورت پذیرد.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: دولت باید در بخش کشاورزی سیاست‌گذار باشد و کار دست مردم باشد و مردم باید خودشان در تقویت و توسعه فعالیت‌های کشاورزی نقش‌آفرینی کنند و این نیازمند ریل‌گذاری درست است که باید توسط دولت رقم بخورد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات