چرام آبستن حوادث ناگوار / ای که دستت میرسد کاری بکن

نماینده پیشین چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنان چرام آبستن حوادث ناگواری است و با زبان بی زبانی فریاد می‌زند؛ ای که دستت میرسد کاری بکن.
کد خبر: ۹۳۲۶۱۴۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, در پی حادثه ناگوار درگیری منجر به قتل در شهرستان چرام نماینده سابق مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس طی نامه‌ای از نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خواست برای حل و فصل این موضوع از طریق اصلاح ذات البین چاره‌اندیشی کنند.

در نامه پیشنهادی عدل هاشمی‌پور آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم«انما المؤمنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم واتقواالله لعلکم ترحمون»

نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت حجت‌الاسلام حاج سید نصیر حسینی و جناب آقای دکتر کلانتری استاندار محترم
 با سلام و تحیات الهی
آنگونه که مستحضر و پای کار هستید مدت مدیدی است در شهرستان چرام درگیری‌های خیابانی و دسته جمعی نگرانی عامه مردم را به دنبال داشته که متاسفانه زد و خورد منجر به قتل نیز  رخ داده است.

ابتدائا برادرانه و ملتمسانه طرفین درگیر را به صبر و بردباری و پرهیز از هر نوع خشونت و فصل الخطاب قرار دادن قانون دعوت می‌نمایم.

ظواهر و شواهد امر پیداست که این درگیری که بین دو طایفه بزرگ، ریشه دار، با اصالت، فرهنگی، فرهنگ دوست، مسلمان و شیعه اتفاق افتاده، عامل و دلیل محکم و مشخصی ندارد و ظاهراً  از درگیری معمولی بین دو جوان آغاز شده که چنین معضل بزرگی را رقم زده است.

یقین دارم عالی جنابان، شورای تأمین استان و شهرستان چرام، ائمه جمعه و جماعات، مجموعه نیروهای خدوم انتظامی، امنیتی، سپاهی، قضایی، دادستانی، اجرایی، اساتید، فرهنگیان، دانشگاهیان، طلاب، جوانان، معتمدین و ریش سپیدان به جد نگران موضوع بوده و اقدامات بسیاری انجام شده و در دست اقدام است به ویژه دستگیری ضارب و ضاربین منجر به قتل در کمترین زمان ممکن تا حدود زیادی در فروکش شدن درگیری و خونریزی، مؤثر و کار ساز بوده است اما همچنان چرام آبستن حوادث ناگواری است و با زبان بی زبانی فریاد می‌زند؛ ای که دستت میرسد کاری بکن.

رجاء واثق دارم حتی خود طرفین درگیر از شرایط پیش آمده کاملا ناخشنود هستند اما بالاخره جو احساسی، خشم و غضب و حس انتقام گاهی از کنترل خارج می شود و حوادث ناخواسته و ناآگاهانه ای را پدید می آورد.

پیشنهاد می‌دهم در کنار اقدامات قانونی بدون فوت وقت صرفاً از منظر اجتماعی و با هدف حل سریع تر موضوع، کمیته‌ای با محوریت جنابعالی، استاندار و امام جمعه شهرستان چرام تشکیل گردد و افراد ذی نفوذ و معتمد از سایر طوایف ارزشمند چرام و شهرستان های همجوار با هماهنگی شورای تأمین، حضور نماینده محترم فعلی و نمایندگان ادوار کهگیلویه بزرگ در مجلس و حتی داوطلبین نمایندگی ادوار مختلف نظیر آقایان: لاهوتی، منطقیان و هر ظرفیت ممکن دیگری که به حل و فصل مناقشه کمک می نماید اهتمام ورزید تا امنیت دلخواه در شهر بافرهنگ چرام حاصل آید.

بی‌شک، مسئولان امنیتی و قضایی وظیفه خود را بدون اغماض انجام می‌دهند اما تیزی و بُرّندگی که ذات قانون است شاید الفت و رفع کینه بایسته لازم را برقرار نکند اما اصلاح ذات‌البین که از اساسی‌ترین آموزه‌های دینی است با همگرایی عمومی که مورد تأکید و تأیید قانون هم هست ثمره‌اش کظم غیظ، ایجاد مودت و برچیده شدن کینه و کینه توزی و در نهایت برقراری صلح و صفا و آشتی است ان شاءالله.

بنده در این مسیر افتخار می‌کنم که قدمی بردارم و هر آنچه از دستم بر آید را با کمال میل تکلیف خود دانسته و به نحو احسن انجام وظیفه می نمایم؛
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار