صالحی گفت: برخی از اقدامات در ارتباط با اقتصاد فرهنگ و اقتصاد صنایع خلاق صورت گرفته و استان یزد یکی از نقطه‌های مکانی مناسبی برای باروری این اقتصاد است.
کد خبر: ۹۳۲۶۱۹۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سیدعباس صالحی در حاشیه سفر معاون اول رئیس جمهور به یزد، در جلسه اقتصاد مقاومتی استان گفت: استان یزد در حوزه فرهنگ و هنر و همچنین حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت زیادی دارد که در حوزه تعامل با اقتصاد فرهنگ می‌تواند پایگاه قابل توجهی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به برخی از اقداماتی که در ارتباط با اقتصاد فرهنگ و اقتصاد صنایع خلاق صورت گرفته یا در جریان است به نظر می‌رسد استان یزد یکی از نقطه‌های مکانی مناسبی برای باروری این اقتصاد است و با همین نگاه کار‌هایی در استان یزد شروع شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در استان یزد یکی از این اقدامات بود که از طریق خیابان‌ها و میدان‌های فرهنگ و هنر، فضای بازار محصولات و خدمات را برای فرهنگ و هنر داشته باشیم و این اقدام از استان یزد آغاز شد.

صالحی با بیان اینکه مرکز نوآوری فرهنگ و هنر در استان یزد شروع شده و در حال گسترش است، عنوان کرد: در بحث اقتصاد صنایع خلاق به عنوان حوزه‌ای که ارزش افزوده قابل توجهی دارد چرا که بر کانون خلاقیت عمل می‌کند و در این قسمت ما ارزش افزوده فراوانی در ایران و در برخی استان‌های خاص مانند استان یزد داریم.

وی با اشاره به ظرفیت استان یزد در زمینه اقتصاد صنایع خلاق ادامه داد: در این زمینه هم باید در سطح کلان به آن اهتمام بیشتری داشته باشیم و در در سطح آمایش جغرافیایی نیز استان یزد یکی از استان‌هایی است که ظرفیت بسیاری در این حوزه دارد
ارسال نظرات