استان بوشهر پایتخت قرآنی کشور معرفی شود/ تجلیل از شخصیت‌های قرآنی، تجلیل از قرآن است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم تجلیل از نیم قرن خدمات قرآنی حاج عبدالرضا عبدالله زاده در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر خواستار معرفی استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور شد.
کد خبر: ۹۳۲۶۲۳۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم تجلیل از نیم قرن خدمات قرآنی استاد پیشکسوت حاج عبدالرضا عبدالله زاده گفت: زندگی بدون قرآن رها شدن در یک سقوط وحشتناک انسانی در دنیایی پر از شرارت است بنابراین کسی که با قرآن زندگی می‌کند در خط نور قرار می‌گیرد و از ظرفیت بالای انسانی استفاده می‌کند.
وی با تبریک روز قرآنی بوشهر افزود: قرآن یک موجود زنده است و در روز قیامت از انسان‌ها شفاعت می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه این استان را استانی قرآنی عنوان و اظهار کرد: سابقه استان بوشهر در عرصه قرآنی یک سابقه بسیار باشکوه است به طوری که هم در زمینه حفظ و حراست از ذات قران و هم در عرصه قرائت، صوت و لحن سابقه بسیار درخشانی دارد.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: کتاب‌های قدیمی قرآن در استان بوشهر همچنان محفوظ است که این موضوع نشان دهنده حفظ و حراست مردم این دیار از ذات قرآن است و در عرصه‌های قرائت، صوت و لحن نیز این خطه همیشه دارای شخصیّت‌های بسیار بزرگی بوده و هست تا جایی که استان بوشهر در عرصه قرائت دارای سبک منحصر است.
آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: یکی از چهره‌های شاخص استان بوشهر در عرصه قرآنی، مرحوم آیت الله معتقد اهرمی کاتب قرآن متقارن است که ۱۶ اسفند سال روز ارتحال این عالم بزرگ با عنوان روز قرآنی استان بوشهر نام‌گذاری شده است.
وی تأکید کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت بالای قرآنی است به طوری که در ۱۰ سال اخیر با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است سند چشم‌انداز ۲۰ ساله آن نوشته شده و امروز از سند اجرایی آن رونمایی می‌شود.
صفایی بوشهری اضافه کرد: استان قرآنی بوشهر که دارای دهکده قرآنی است این ظرفیت را دارد که به مرکز قرآنی تبدیل شده و به عنوان پایتخت قرآنی معرفی شود.
وی اذعان کرد: تمام مردم و مسئولین استان بوشهر عنایت محتوایی به قرآن کریم دارند و مایلند زندگیشان بر اساس قرآن باشد تا جایی که در پیشینیه مردم این استان داریم که وقتی شهید رئیس علی دلواری به جنگ با انگلیسی‌ها می‌رود مفتون یک قرآن به وی هدیه می‌دهد و از ایشان می‌خواهد که با این قرآن به جنگ با آن‌ها برود و شهید رئیس علی دلواری نیز به قرآن قسم می‌خورد که جلوی انگلیسی‌ها می‌ایستد.
تجلیل از شخصیت‌های قرآنی، تجلیل از قرآن است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان با قدردانی از نیم قرن خدمات قرآنی استاد عبدالله زاده خاطرنشان کرد: تجلیل از شخصیت‌های قرآنی، تجلیل از قرآن است و همگان لازم است بدانند که شخصیت‌های بزرگ احتیاج به قدردانی ندارند بلکه اگر قدردانی از کار‌های بزرگ صورت نگیرد آن کار‌ها مورد بی مهری قرار می‌گیرند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: آقای عبدالله زاده که خود از شاگردان شهید شیخ ابوتراب عاشوری هست عمر، سلامت، زندگی و خانواده خود را در مسیر قرآن قرار داد و در این مسیر زحمات فراوانی کشید.
انتهای پیام/
ارسال نظرات