فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هدف اصلی ما بیرق داری و پیشگامی بسیج مستضعفین در عرصه های علم و فناوری است.
کد خبر: ۹۳۲۶۲۴۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین رویداد «تا ثریا» در مرکز رویداد شهید فخری زاده واقع در سازمان بسیج دانشجویی، اظهار داشت: در دوره های جدید با پیشرفت شتاب دار علوم و فناوری روبرو هستیم.

وی افزود: هدف اصلی ما بیرق داری و پیشگامی بسیج مستضعفین در عرصه های علم و فناوری است.

سر لشکر سلامی با بیان این که کشف استعدادهای جوان ما باید در راستای نهضت علمی پیشرفت و رشد علمی و فناوری بسیج شوند، ادامه داد: ما مصمم هستیم که در رقابت علم و فناوری حتما خودمان را به خطوط مقدم پیشرفت های این عرصه برسانیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان با ابراز امیدواری در رسیدن به خط مقدم پیشرفت های حوزه علم و فناوری، گفت: ان شا الله به زودی این فریضه و آرمان بزرگ ما به واقعیت بپیوندد.

بنابر این گزارش، همچنین برگزاری کنفرانس خبری یکی دیگر از برنامه های فرمانده کل سپاه در این مراسم بود که در ادامه می آید:

سرلشکر سلامی، در این کنفرانس اظهار داشت:ما در چهل و دوسال گذشته در نبرد همه جانبه با استکبار تجربه داریم که هیچ کس برای پیشرفت به ما کمکی نمی کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن عصر افول قدرت های بزرگ افزود: پیشرفت ها، استقلال و آزادی ما توسط ملت ما به دست می آیند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان این که باید حرکت از استقلال علمی به سمت استقلال اقتصادی را آغاز کنیم،ادامه داد: باید پیوند های وابستگی را از سایر نقاط جهان و به خصوص از دشمنان بگسلیم.

سر لشکر سلامی با اشاره به بسیج شدن جوانان کشور برای پیشرفت علمی خاطر نشان کرد: ما با بسیج استعداد های علمی و فنی در کشور مواجه هستیم.

فرمانده کل سپاه بااشاره به طلیعه های روشن علم و فناوری جوانان در این رویداد، مطرح کرد: جوانان ما در خطوط مقدم جبهه های علمی حرکت می کنند .

وی با ابراز امیدواری از تلاش جوانان در عرصه های علمی تصریح کرد: جوانان ما جهاد با دشمنان را به عرصه علم و فناوری منتقل می کنند.

سر لشکر سلامی به حضور نوآورانه و علمی جوانان در عرصه های علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: به دلیل حضور و فعالیت نوآورانه ی جوانان است که علیرغم تحریم های همه جانبه موفق به رفع نیاز های اساسی کشور شده ایم.

فرمانده کل سپاه، با بیان این که ما در تامین نیاز های خودمان در همه زمینه ها توانا شده ایم تصریح کرد: کشور ما هیچ مشخصه ای از یک کشور تحریم جهانی شده ندارد.

وی با تاکید بر توانایی کنونی کشور ادامه داد: این توانایی در حال رشد است و از محیط ذهن و قلب جوانان ما سر چشمه می گیرد.

 سلامی ذهن و قلب جوانان را نقطه ی اصلی قدرت سازی دانست و افزود : جوانان ما امروز، حال و فردای کشور ما هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان این که ما هیچ چیزی برای استقلال و سر افرازی و آزادی کم نداریم، عنوان کرد: کشوری در جهان آزاد است که از قید و بند دشمنان نجات پیدا کند.

وی از در حال پیشرفت بودن کشور خبر داد و افزود: امروز الحمد الله جوانان ما غوغایی به پا کردند و فورانی از اراده را از خود نشان دادند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: ما مدام در حال ساخت قدرت هستیم و البته که همه ی قدرت ما فقط در حوزه ی دفاعی نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران، با تاکید به قدرت دفاعی ایران در سطح جهانی خاطر نشان کرد: به اندازه ی شکست دادن قدرت های بزرگ حریف قدرت سازی کرده ایم و بدون هیچ نگرانی به بازدارندگی رسیده ایم.

سردار حسین سلامی اذعان داشت: ما در همه ی مولفه های قدرت از جمله قدرت در زمینه های علمی، صنعتی، عمرانی، فرهنگی و سیاسی کاملا شاخص و برجسته و دارای کارنامه ی درخشان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران یاد آور شد: در جهانی که همه ی قدرت های بزرگ به ما فشار وارد می کنند؛ ایستادگی در مقابل فشار جز با قدرت و قدرت سازی ممکن نیست.

وی ایستادگی در مقابل فشار با قدرت و قدرت سازی را نقشه ی پیشرفت کشور دانست و ادامه داد: ما هم می سازیم و هم می ایستیم و هم دشمنانمان واردار تن دادن به اراده ی ملت عزیزمان می کنیم.

فرمانده کل سپاه، رهبری ژرف اندیش، بلند اراده، صاحب اندیشه های نو و دارای افق های بلند برای ترسیم افق های پیشرفت و ملتی پر از اراده و شور و دانش را از عناصر ساخت قدرت بی پایان دانست و یاد آور شد: جوانان رشید،برومند و مسئولیت پذیر پرچم داران علمی و فنی کشور ما در آینده هستند.

سر لشکر سلامی ایران آینده را مهد یک تمدن بشری بر اساس اخلاق، کرامت انسان و پیشرفت در همه ی عرصه ها دانست و گفت: آنچه را که امروز در رویداد تا ثریا دیدیم جلوه کوچکی از شکوه و عظمت بزرگ خلق شده توسط جوانان ما است.

وی به  شکوه و عظمت بزرگ خلق شده توسط جوانان که در نقطه به نقطه ی این سرزمین تجلی پیدا کرده است اشاره کرد و گفت: این حرکت در سطح جغرافیایی، عمق و در ارتفاع پیشرفت یک ملت بزرگ ادامه خواهد داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پایان ابراز امیدواری کرد و افزود: آرزمندم  ملت ایران جوانانشان را آماده کنند تا از آخرین فراز این نبرد بزرگ عبور کنیم و یک ملت پیروز،آبرومند و سر افراز در عرصه ی جهانی داشته باشیم.

ارسال نظرات