رئیس سازمان بسیج در حاشیه بازدید از نمایشگاه تا ثریا از ایجاد 107 هزار فرصت شغلی توسط بسیج در سال جاری خبر داد و گفت: برای سال 1400 هدفگذاری شده است که بیش از دو برابر اشتغال ایجاد شده در سال جاری یعنی 214 هزار شغل توسط طرح‌های بسیج ایجاد و یا زمینه پایداری این مشاغل با این طرح‌ها فراهم شود.
کد خبر: ۹۳۲۶۲۴۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج امروز در حاشیه بازدید از اولین رویداد تا ثریا که در محل سالن شهید فخری‌زاده در لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار شد، با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی طرح‌های فناورانه با کمک جوانان دانش‌آموزی و دانشجوی بسیجی دنبال می‌شود، گفت: امسال همچنین طرح‌های ایجاد خودکفایی و کاهش وابستگی در پنج محصول اساسی کشاورزی دنبال می‌شود که قرار است ظرف سه سال تا پایان سال 1402 در سه محصول گندم، برنج و جو خودکفا شویم. همچنین در دو محصول دیگر ذرت و کلزا به عنوان دانه‌های روغنی و خوراک دام و طیور نیز وابستگی کشور کاهش پیدا کند و تا سطح قابل‌قبولی به تولید و خودکفایی برسیم.

وی همچنین این نکته را یادآور شد: یکی از مشکلات محصولات کشاورزی، بازاررسانی این محصولات به بازار است و همچنین کاستن تعداد واسطه‌ها به منظور بهره‌گیری بیشتر تولیدکنندگان از قیمت نهایی محصول و بهره‌مندی مصرف‌کنندگان از محصولات ارزان‌تر خبر داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به مشکل بیکاری در بین جوانان که مورد اشاره مقام معظم رهبری قرار گرفت، گفت: بسیج از سال‌های قبل تاکنون در زمینه طرح‌های اشتغالزایی فعال بوده و موفقیت خوبی هم به دست آورده است، به گونه‌ای که امسال تاکنون 107 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است، همچنین صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار در 24 هزار مسجد کشور با همیاری و همکاری مردم راه‌اندازی شده که با تسهیلات خُرد برای اشتغال خانوارها در روستاها و شهرهای کوچک تسهیلاتی می‌پردازند.

سردار سلیمانی همچنین گفت: برای سال 1400 هدفگذاری شده است که بیش از دو برابر اشتغال ایجاد شده در سال جاری یعنی 214 هزار شغل توسط طرح‌های بسیج ایجاد و یا زمینه پایداری این مشاغل با این طرح‌ها فراهم شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین در مورد اینکه فاصله قیمت بین تولید و مصرف محصولات کشاورزی زیاد است، گفت:‌در این زمینه شرکت دانش‌بنیانی به نام پارسه نوین ایجاد شده است که در جهت حمایت از بازاررسانی محصولات کشاورزی و رساندن محصول از تولید به مصرف انجام می‌شود.

وی گفت: این شرکت امسال توانست با طرح‌های خود بازاررسانی برنج عنبربوی خوزستان را به مصرف‌کننده انجام دهد یا در زمینه صادرات صنایع دستی به کشور چین از تولیدکنندگان این محصولات حمایت کند و محصولات صنایع دستی ایران باید در بازارهای بین‌المللی حضور پیدا کند.

ارسال نظرات