زاهدان-گروه جهادی یاوران ولایت بسیج کارمندان سپاه سلمان، اقدامات گسترده و چشمگیری در راستای مبارزه باویروس منحوس کوید 19، به منطور حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه در سیستان و بلوچستان به مرحله انجام رسانده است.
کد خبر: ۹۳۲۶۳۰۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج در زاهدان، با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، ترس و اضطراب فراوانی بر مردم سایه انداخته بود؛ به‌ طوریکه تمام خیابان ها و مکان های اغلب پر از‌ جنب و جوش بودند، ظرف چند هفته به یکباره خلوت شدند. و همه مردم به دنبال راهی برای حفظ جان خود و عزیزان شان، تن به شرایطی داده بودند که تحمل آن برایشان کمتر از اسارت نبود !

در این بین، گروه جهادی یاوران ولایت سلامت بسیج کارمندان سپاه سلمان ، اقدامات گسترده و چشمگیری را در راستای مبارزه با این بیماری منحوس، به مرحله انجام رسانده است.

دکتر نادر میری در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: تیمی متشکل از گروههای جهادی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ به مدیریت دکتر نادر میری و دبیر ستاد امور شاهد و ایثارگران آن دانشگاه به اتفاق بهداری نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ، به مناطق مرزی لار و پیران( در تلاقی مرزهای 3 کشور ایران، افغانستان وپاکستان ) عزیمت و اقدام به توزیع کمک های مومنانه، خدمات پزشکی و دندانپزشکی بین مرزنشینان و مرزداران کردند.

مسئول گروه جهادی یاوران ولایت و سلامت بسیج کارمندان سپاه سلمان ادامه داد: در این راستا؛ تعداد 3 دستگاه آمبولانس حاوی امکانات پزشکی و یک دستگاه آمبولانس دندانپزشکی به مناطق مرزی اعزام شد و ضمن دیدار با مرزداران غیور و دلجوئی از آنان؛ اقلام کمک های مؤمنانه، پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی، دارو بین مرزنشینان و مرزداران توانمند توزیع  و معاینات بالینی و پایش سلامت توسط تیم پزشکی و دندانپزشکی همراه نیز انجام شد.

این مسئول  ویزیت رایگان ۳۱۳ نفر از مردم و پخش بسته های خدمات_سلامت میان آن ها،  اجرای 103 مورد خدمات دندان پزشکی، ویزیت رایگان تعداد 100 نفر توسط پزشک عمومی و معاینه  تعداد 125 نفر توسط پزشک متخصص،  معرفی ۳۰ ‌نفر از مردم نیازمند به درمانگاه تخصصی جهت ادامه درمان های مربوط به دندان پزشکی به صورت کاملا رایگان که با هماهنگی و مدیریت این دندانپزشک جهادگر با موفقیت به پایان رسید .

وی ادامه داد: به همت نهاد خیرین مهدوی بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی( ع) مراسم «دعای ندبه»  در مهدیه استان مقدس شهدای گمنام زاهدان برگزار شد که در این برنامه دکتر جهادگر نادر میری با همکاری نهاد مربوطه، پویش نذر ماسک را انجام دادند.

دکتر نادر میری دندان پزشک خیر وخادم یار مهدوی «عج »؛ در راستای مداوای بیماران نیازمند بیان کرد: در این کاروان پزشکی و دندانپزشکی مقادیری دارو با ارزش ریالی حدود 20 میلیون در کنار پک های بهداشتی شامل انواع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی و پمفلت های بهداشتی بین مرزنشینان غیور و نیز مرزداران غیرتمندو توانمند و متعهد با همکاری و همراهی بهداری نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توزیع شده است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که ما معتقدیم باید با کار و تلاش تیمی اخلاق و انسانیت، فرهنگ ایثار و شهادت را درگام دوم انقلاب بین نسل حاضر و نسل های آینده ترویج و گسترش دهیم، ادامه داد: پخش ماسک و پک های بهداشتی و ارائه دستگاه ضد عفونی کننده در سالن شهید فهمیده یکی دیگر از اقدامات بسیج‌ استان در ایام کرونا بود که با مدیریت همه جانبه لیگ منطقه جودو نوجوانان و جوانان کشور(منطقه ۵ ) در اسفند ماه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد مهدوی  توسط دکتر نادر میری در سالن شهید فهمیده زاهدان برگزار شد .

وی افزود: نهادهای مربوطه با حضور تیم مجرب کارشناسان اورژانس و پشتیبانی میز خدمت سلامت پزشکی با تدابیر و رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدام به پخش ماسک و پک های بهداشتی و ارائه دستگاه ضد عفونی کننده به مدعویین کردند.
 
اهدا تابلو فرش تمثال مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی به خانواده های شهدا

این مسئول ادامه داد: با توجه به جایگاه بسیار حساس بسیج در نشان دادن چهره انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و ایجاد جاذبه و انگیزش ملی درون جامعه، طی چند روز‌گذشته، مراسمی با عنوان پویش خدمت سلامت و امنیت  توسط جهادگران مدافع سلامت با مشارکت گروه جهادی ولایت یاوران سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان(جناب دکتر نادر میری) و همکاری رئیس مجمع جهادگران استان سیستان و بلوچستان در هئیت فاطمیون زاهدان برگزار شد که در این مراسم تابلو فرش تمثال مقام معظم رهبری و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط خادم الشهدا و دبیرخانه شاهد و ایثارگران دانشگاه تهیه و با دستان مرتضی برازنده(فرزند شهید) به خانواده های شهدای مدافع حرم شهیدان حسینعلی کیانی و شهید عقیل شیبک و میثاق نامه شهدا ، اهدا شد.

در انتهای مراسم نیز از خدمات ارزنده دکتر میری با لوح تقدیر ، تندیس و مدال افتخارخدمت به جهت اشاعه فرهنگ ایثار ،گذشت و خدمت بی منت ایشان در پررنگ نشان دادن مجالس معنوی ، تشکر و قدردانی شد.

دکتر نادر میری در رابطه با اقدامات صورت گرفته در قالب اجرای طرح «حاج قاسم سلیمانی » گفت: برهمه ما تکلیف است که راه شهید دل‌هاحاج قاسم سلیمانی را ادامه دهیم که تاکیدی نموده اند، باید فکر ومغزمان را با خدا امیخته کنیم. زیرا اولین حقوقی که شهدای والامقام بر گردن یکایک مادارند ادامه راه آنان است؛ و ادامه راه آنان جز با ترویج فرهنگِ ایثارِ شهادت و خدمتگزاری به محرومین که ریشه در فرهنگ عاشورا و سیره امام حسین (ع) سرور وسالار شهیدان عالم دارد، بدست نمی آید.

وی بیان کرد: بایدخودرا موظف بدانیم دراین مسیر ازهیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم؛ و خدمت بی منت به محرومین را سرلوحه امور زندگیمان قرار دهیم.

پزشک جهادگر زاهدانی اظهار داشت: فعالیت‌های بسیج استان سیستان و بلوچستان(بسیج کارمندان) تنها به این مقال خلاصه نمیشود و باید گفت که اگرچه در ایام سخت کرونا، تمامی ارگان‌های دولتی و حتی خصوصی به یاری مردم شتافتند، اما مفهوم عناوین کمک رسانی‌های پرسنل و سربازان همیشه در صحنه این نهاد مردمی در هیچ دورانی از مردم پوشیده نبوده و نیست!

میری افزود: با هدف کمک‌های مومنانه و ارتقا سطح مشارکت‌های مردمی و افزایش فعالیت‌های خیرخواهانه در راستای منویات مقام معظم رهبری؛ مدافعان و جهادگران بسیجی بار دیگر پای به عرصه سلامت گذاشتند و با همراهی دکتر نادر میری و حمایت رئیس مجمع جهادگران استان، تعداد ۵۰ بسته کمک معیشتی، پک بهداشتی توزیع و میزان قابل توجهی خدمات رایگان دندان پزشکی به افراد شناسایی شده در مناطق محروم و همینطور قشر آسیب پذیر در بیماری کرونا، ارائه شده است.

مدیر گروه جهادی یاوران سلامت همچین برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج و ارتقا امید در دل حاشیه نشینان استان، طرح ویزیت رایگان را در میان افراد نیازمند، آغاز کرده است که جدا از طرح جهادی  خدمات رسانیِ دندان پزشکی در نقاط مرزی استان نبوده است.
 
خبرنگاران افتخاری بسیج: عطیه سادات میری/ زهراسمالند
 
ارسال نظرات