خبرهای داغ:

توزیع 25 هزار اصله نهال در شهرستان سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه از توزیع ۲۵ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۶۳۵۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳

در تقویم جمهوری اسلامی ایران از ۱۵ الی ۲۱ اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده و سال جاری هفته منابع طبیعی با شعار« همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع طبیعی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی محمد راستین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سرخه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۵ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و نکوداشت روز درختکاری به صورت رایگان در شهرستان توزیع می شود.

وی تصریح کرد: شهرستان سرخه دارای اقلیم متفاوت و تحت تاثیر ریز گردها در اراضی بیابانی کانون برداشت و فرسایش بادها در جنوب قرار دارد که باید فرهنگ سازی بین مردم شکل گیرد تا به عنوان همیار طبیعت به ما کمک کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سرخه افزود: نهال های قابل توزیع از گونه‌های سنجد، گز شاهی، زیتون ‌تلخ، زبان گنجشک، توت، کاج، سرو و ارغوان است که در برابرخشکی و کم آبی مقاوم و سازگار با اقلیم شهرستان بوده که از دو نهالستان سمنان و شاهرود تامین شده است.

راستین در ادامه اضافه کرد: نهال های مهیا شده در بین کشاورزان برای احداث بادشکن اطراف مزارع و پروژه‌های بیابان‌زدایی و بوستان روستایی و فضای سبز شهری توزیع می شود.

وی راستین خاطرنشان کرد: هدف از توزیع نهال ها ایجاد فضای سبز در سطح شهر و روستاها، احداث بادشکن اطراف مزارع با هدف کنترل فرسایش بادی و بیابان زدایی و در مجموع افزایش سرانه فضای سبز شهری و روستایی شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه اذعان داشت: ۳۰ ویژه برنامه در شهرستان در هفته منابع طبیعی اجرا می‌شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت بسیاری از برنامه‌های عمومی این هفته لغو شد.

راستین با بیان اینکه شهرستان سرخه دارای ۹۵۰ هزار هکتار اراضی ملی است عنوان کرد:  یکی از پروژه اجرا شده؛ کلنگ زنی پروژه مشارکتی آبخیزداری اجرای عملیات سنگ و ملات روستای اروانه است که هزینه آن بالغ بر دومیلیارد و 650 میلیون ریال است که ۵۰ درصد آن مردم و ۵۰ درصد توسط منابع طبیعی تامین می شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها