مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:

رسانه ها مشوق اصلی مردم برای حفاظت از عرصه های طبیعی هستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: رسانه ها اشاعه کننده اصلی فرهنگ ترغیب مردم به منظور حفاظت از عرصه های طبیعی هستند.
کد خبر: ۹۳۲۶۴۲۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ، رضا احمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه ها اگر به حوزه منابع طبیعی ورود نکنند فرهنگ مجاهدت برای حراست از عرصه های طبیعی امکان پذیر نخواهد شد.

وی افزود: طی سال های اخیر گرایش مردم به مشارکت در طرح های منابع طبیعی نمود بیشتری پیدا کرده و مردم به صورت خودجوش در حوزه نهالکاری و حفاظت از عرصه های طبیعی ورود کرده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: این موضوع بیانگر این است که رسانه ها در امر فرهنگ سازی وظیفه ذاتی خود را درست اجرا کرده اند و مردم را به سوی حراست از انفال طبیعی سوق داده اند.

احمدی ادامه داد: هفته منابع طبیعی و درختکاری متعلق به مردم و فرصتی برای تکریم آنها است که در امر حفاظت و حراست از عرصه های طبیعی مشارکت دارند.

وی همچنین در آیین کاشت نهال در حاشیه کمربندشرقی ارغوان نیز گفت: امروز ۱۴ کیلومتر از دو طرف حاشیه کمربند شرقی ارغوان با حضور انجمن های مردم نهاد همیار طبیعت نهال کاری می شود.

وی افزود: در این طرح بچه های خردسال و نونهال تا افراد میانسال و مسن به صورت خودجوش مشارکت کرده اند تا حاشیه این مسیر را با درختان غیرمثمر سازگار با منطقه نهالکاری کنند.

احمدی ادامه داد: در این طرح از گونه های جنگلی ارغوان، داغداغان و بلوط استفاده شده است که این درختان دارای عمر زیاد با نیاز آبی کم و عدم نیاز به نگهداری مراقبت هستند.

استان ایلام دارای هفت هزار همیار طبیعت است که در قالب انجمن های مردم نهاد یا گروه های کروهنوردی با منابع طبیعی و آبخیزداری مشارکت و همراهی دارند.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته نهال کاری و منابع طبیعی نامگذاری شده است.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در این هفته یک میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر با همکاری نهادها، ارگان ها و تشکل های مردمی در نقاط مختلف استان کاشته می شود.

استان ایلام دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار عرصه طبیعی است.

ارسال نظرات