رزمایش طرح بصیرت افزایی ثامن8 به صورت مجازی با رمز مقدس یامحمدرسول الله (ص) در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۶۴۳۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، رزمایش ثامن 8 به صورت مجازی در بستر پیام رسان های داخلی برگزار شد.

این رزمایش با حضور بسیجیان استان چهارمحال و بختیاری در بستر فضای مجازی و کانال های پیام رسان داخلی با موضوع جهادِ امیدآفرینی با اعلام رمز توسط جانشین فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام آغاز شد.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی با تبریک فرارسیدن عید مبعث پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، ورود به عرصه مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی با رویکرد یأس آفرینی را نیاز روز جامعه دانست و گفت: هدف از برگزاری رزمایش طرح ثامن 8 ترویج و احیای امید در آحاد مردم و مقابله با یأس آفرینی های دشمنان انقلاب اسلامی است.

مرادی، افزود: بیان دستاوردهای 42ساله انقلاب اسلامی، تبیین خدمات بسیج و سپاه در عرصه های مختلف ازجمله؛ اجتماعی، محرومیت زدایی، طرح شهید سلیمانی و مقابله با کرونا که موفقیت 80درصدی تاکنون داشته، تبیین جایگاه سیاسی اجتماعی زنان در نظام جمهوری اسلامی و مقابله با نگاه غربی ها در این موضوع، حضور حداکثری مردم در انتخابات ، از موضوعات این رزمایش بصیرتی است.

وی، در ادامه با اعلام رمز مقدس «یامحمدرسول الله صلی الله علیه و آله و سلم» شروع رزمایش طرح ثامن 8 در استان چهارمحال و بختیاری را اعلام کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام هم با یک پیام تصویری در این رزمایش، ضمن گرامیداشت فرصت های معنوی ماه رجب و اعیاد بویژه بعثت پیامبر اسلام، گفت: امیدآفرینی یکی از مسائل مهم روز و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، افزود: جامعه و جوانان ما باید امید د اشته باشند و آینده روشن فراروی خود را ببینند.

وی، تصریح کرد: در جهاد امیدآفرینی کسانی که زبان گویا دارند باید مردم را آگاه کنند و نگذارند برخی مشکلات آنها را مأیوس سازد.

این مقام مسئول، ابعاد جهاد در احکام اسلامی و اهمیت آن را بیان کرد و گفت: علاوه بر جهاد دفاعی که در زمان پیامبر و امام علی علیه السلام نیز بوده و در انقلاب اسلامی نیز داشتیم، هرنوع جهد و تلاش و عزم و اراده برای مقابله با مشکلات نوعی جهاد است.

وی، خاطرنشان کرد:در مباحث سیاسی نیز موضوع جهاد را می توانیم تصور کنیم. در مبارزه با دشمنان از تثبیت انقلاب و ادامه آن، حضور حداکثری مردم  در صحنه های مختلف عمر 42ساله انقلاب که ارکان نظام را تثبیت کرده و فرآیند انتخاب مدیران بوده هم جهاد است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی در سال 1400 را مهم دانست و گفت: انتخابات سرنوشت کشور را تعیین خواهد کرد و ان شاءالله به تعبیر مقام معظم رهبری، مردم ما پای صندوق های رأی حضور حداکثری خواهد داشت تا دولت جوان انقلابی، پای کار و تأثیرگذار با انتخاب مردم شکل بگیرد که حلال مشکلات کشور باشد.

وی، حضور بصیرانه مردم در انتخابات و انتخاب مدیران لایق و شایسته برای اداره امور کشور را پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بعنوان ام القرای جهان اسلام و ارائه الگویی به جهانیان  دانست که موجب ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان یکی از رویش های بزرگ انقلاب اسلامی نیز خواهد شد.

حسینی صدر، یکی از ویژگی های مکتب شهید سلیمانی را خدمت به مردم و حل مشکلات جهان اسلام دانست و افزود: برای رسیدن به مرحله حل مشکلات جهان اسلام باید ابتدا مشکلات درون کشور را بتوانیم حل کنیم که راهکار آن دولت جوان انقلابی پای کار و تأثیرگذار است.

دکتر حبیب زاده، مسئول معاونت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین هم در این نشست بصورت برخط، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ، امیدآفرینی را مهم ترین اهرم پیش برنده انقلاب دانست و گفت: دشمنان با القای یأس و ناکارآمدی در میان جوانان سعی دارند پیشرفت های معنوی و مادی روزافزون انقلاب اسلامی را غیرواقعی یا کم رنگ جلوه دهند.

دکتر حبیب زاده، افزود: البته برخی از دنباله روهای دشمنان انقلاب اسلامی در داخل کشور نیز سعی دارن با ناکارآمدی خود در کشور یأس آفرینی کنند.

وی با اشاره به انتخابات سال آینده و با تأکید بر اهمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی، ادامه داد: باید سعی نمود مسئولینی در طراز انقلاب اسلامی و به فرمایش مقام معظم رهبری،  جوان انقلابی و حزب اللهی انتخاب کنیم تا به فضل الهی بتوانیم قله های معنویت و پیشرفت را فتح نماییم.

گفتنی است؛ به خاطر شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نشست های بصیرت افزایی بسیجیان از ابتدای سال به صورت مجازی در بستر پیام رسان های داخلی کشور برگزار شده، که امروز هشتمین مرحله از رزمایش ثامن بود.

ارسال نظرات