مسئول دهستان پشتکوه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ساری خبر داد

راه اندازی مدرسه اشتغال در روستاهای کم برخوردار

ساری- مسئول دهستان پشتکوه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ساری از راه اندازی مدرسه اشتغال در روستاهای کم برخوردار خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۶۴۹۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

راه اندازی مدرسه اشتغال در روستاهای کم برخوردار

خبرگزاری بسیج، عادل الندانی در حاشیه افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی دهستان پشتکوه در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری، با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا گفت: این قرارگاه در پنج محور، زیرساخت عمرانی، معیشت و اشتغال، فرهنگی و سلامت و تعلیم و تربیت، وارد عرصه شد.

 مسئول دهستان پشتکوه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ساری  با اشاره به اینکه این قرارگاه از سال ۹۶  فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود:  در حوزه زیر ساخت های عمرانی با توجه به نیازسنجی که انجام شده، در سال گذشته پروژه‌های مختلفی در بخش جاده ها، خط انتقال لوله آب کشاورزی داشتیم که حاصل این پروژه جلوگیر‌ی از هدر رفت آب بود.

الندانی از مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها هم گفت و ادامه داد:در حوزه تعلیم و تربیت و همچنین فرهنگی،روحانیونی هم در این روستا‌ها مستقر کردیم تا به عنوان  امام روستا  و راهبران روستا در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و کمک کار مردم باشند.  

 مسئول دهستان پشتکوه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ساری در ادامه از راه اندازی مدرسه اشتغال هم خبر داد و اضافه کرد: در حوزه اشتغالزایی، راه اندازی  مدرسه اشتغال را دربرنامه داریم که با محوریت دانش آموزان و بر اساس ظرفیت روستا‌ها است تا بتوان  پس از پایان تحصیل دانش آموزان یک اشتغال پایدار در همان روستا ایجاد کرد.

الندانی به یک مدرسه اشتغال هم اشاره کرد و افزود:  دبیرستان شبانه روزی المهدی که دو هتکار زمین کشاورزی را هم دارا است، زمین کشاورزی به باغات میوه و گیاهان دارویی تبدیل شد. همچنین با مدیریت مصرف آب استخر پرورش ماهی هم در این مدرسه ساخته شد و با توجه به محدودیت‌های کرونایی، حضور دانش آموزان به صورت محدود با برنامه ریزی صورت میگیرد تا همراه با تحصیل به آموزش و مهارت آموزی هم بپردازند.

 مسئول دهستان پشتکوه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش، از نوسازی و تجهیز مدارس روستا‌های کم برخوردار هم خبر داد و گفت: وسایل کمک آموزشی را با کمک اموزش و پرورش بین دانش آموزان دهستان توزیع کردیم.

الندانی در ادامه به تجهیز و نوسازی و مرمت مدارس هم اشاره و خاطرنشان کرد:در تامین جهیزیه هم با مشارکت مردمی، خیرین و نهاد‌ها و ارگان ها، صورت گرفته است و تا کنون بالغ بر ۲۰ سری جیهیزیه به نوعروسان دهستان اهدا کنیم.

 به گفته الندانی بسته‌های معیشتی و سلامتی به مردم دهستان هم اهدا شده است. او در همین رابطه توضیح داد:هدف از اهدای توزیع محصولات سالم  اصلاح نظام تغذیه مردم است تا از برخی از بیماری ها پیشگیری کنیم .
 
 مسئول دهستان پشتکوه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ساری در ادامه به کشت گیاهان دارویی در دهستان خبر داد و گفت: کشت گل محمدی در چهار نوع در یکی از روستاها کشت می شود  و در سه سال آینده هر نوع رقمی که بیشترین بهره وری را داشت،همان رقم کاشت خواهد شد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها