یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ارتباط با آینده رابطه آمریکا با ایران پس از بایدن در یادداشتی آورده است: « آیا تاریخ خوانده‌اید که طی‌۷۰ سال گذشته هر دولتی که گاو شیرده آمریکا نشده مورد فشار ، کودتا یا تجاوز نظامی آمریکا و وابستگانش واقع گردیده؟»
کد خبر: ۹۳۲۶۵۴۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، یک تحلیل‌گر سیاسی در یادداشتی نوشت:

بی بی‌سی گفت در آمریکا کشتی‌بان را سیاستی دیگر آمد، ولی در ایران طی ۴ دهه گذشته کشتی‌بان سیاست‌اش تغییر نکرده است. عجیب است که همین مطلب را شخصی در ایران گفته که متهم به زیبایی کلام است .

اولابنظر شما  کدام طرف از دیگری آموخته است ؟
ثانیا از متهم مذکور بپرسید مگر بر اساس خوش‌بینی امثال شما به  آمریکای اوباما نبود که ایران به مذاکره مستقیم  و طولانی ۲۲ ماهه با آمریکا تن داد ؟

مگر بر اساس اعتماد امثال شما نبود که ایران ۹۰درصد قدرت هسته‌ای خود را از دست داد تا امریکای اوباما تحریم‌ها‌ی نفتی و بانکی را لغو کند و ۵۰ میلیارد دلاراموال ایران را آزاد کند (به امید همین مبلغ بود که تیم روحانی جنجال می‌کرد هر روز تاخیر برجام ۱۰۰میلیون دلار خسارت دارد) ولی آمریکای اوباما خیانت کرد و نه تنها تحریم‌های نفتی و بانکی رارفع نکرد، بلکه فقط ۳ میلیارد دلار ایران را آزاد کرد (۶درصد توافق برجام). 

حال از همان افراد که دوباره تغییر آمریکا پس از بایدن را مطرح می‌کنند بپرسید آیا متن‌های امنیت ملی آمریکا را خوانده اید؟

آیا راهبرد دولت‌های مختلف مثل بوش، اوباما و ترامپ تغییر مهمی کرد؟
آیا  اهداف جهانی دولت آمریکا همواره این ‌نبوده است که دولت‌های آسیا، اروپا و آفریقا در برابر منافع ملی آمریکا مطیع باشند؟
آیا تاریخ خوانده‌اید که طی‌۷۰ سال گذشته هر دولتی که گاو شیرده آمریکا نشده مورد فشار ، کودتا یا تجاوز نظامی آمریکا و وابستگانش واقع  گردیده؟
 از مصدق تا آربنز، از عبدالناصر تا آلنده، از ویتنام تا یمن، از کوبا تا ونزوئلا .
 آیا در ارتکاب این جنایات فرقی بین دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بوده است؟ 
البته بی بی سی و بسیاری از رسانه‌های تیم روحانی تلاش می‌کنند مردم ایران را فریب دهند و بگویند سیاست دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در مورد ایران فرق می‌کند....

انتهای پیام/

ارسال نظرات