رصد مشکلات روستایی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ارومیه در اردوهای جهادی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: هسته‌های مسئله محور مطالبه گری و گفتمان سازی حوزه شهید چمران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در اردوی جهادی به همراه جهادگران مسائل و مشکلات روستایی را رصد می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۲۶۵۷۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

هدف از اجرا و اعزام گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به مناطق محروم و دور افتاده، علاوه بر محرومیت‌زدایی، خودسازی خود دانشجویان و پرورش انسان‌های صالح، دلسوز و متعهد به پیشرفت کشور و ایجاد روحیه نشاط و انگیزه در بین روستاییان است.

وی تصریح کرد: براساس فرمایش امیرمومنان علی(ع)، جهاد دری است از درهای بهشتی خداوند متعال که تنها بر روی اولیای خاص او گشوده می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: پس این راه همان راه شهید بلباسی‌، شهید حججی‌ها و صدها شهید مدافع حرم پرورش یافته حرکت‌های جهادی این‌چنینی بود و گسترش این فرهنگ به خوبی نشان می‌دهد که آرمان‌های انقلاب اسلامی با وجود تبلیغات مسموم و کینه‌توزانه دشمن زنده‌تر از گذشته جریان دارد.

وی بیان کرد: کلام و پیام امام خمینی(ره) همواره، خدمت به مستضعفان و محرومان بوده و ایشان مبارزه با ظلم و ظالم و مستکبران را خط مشی اصولی خود قرار داده بود

امامی افزود:در همین راستا سربازان مکتب امام خمینی(ره) در راستای خدمت به مستضعفان و محرومان با مشارکت پنج گروه جهادی در زمینه‌های دامپزشکی، پزشکی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و اشتغالزایی و طی برنامه ریزی‌های شده از نیمه دوم اسفند ماه امسال به مناطق محروم اعزام می‌شود.

وی اظهار داشت: دانشجویان برادر در این اردو به انجام فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی پرداخته و واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نیز به انجام فعالیت های فرهنگی، آموزشی، مشاوره، برگزاری انواع کلاس‌ها کار آفرینی و اشتغالزایی از جمله شمع سازی،ربان دوزی،نمد دوزی،گلدوزی و خیاطی، و کلاس های آموزشی برای کودکان و نونهالان مانند قرآن احکام، نقاشی و غیره می‌پردازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه تصریح کرد: گروه جهادی دامپزشکی به مدت چهار روز به شهرستان چالدران اعزام خواهد شد و در سه کمیته فرهنگی آموزشی،کمیته درمانی و کمیته مشاوره و تغذیه توسط دانشجویان نخبه و اساتید دامپزشکی فعالیت می کنند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در این ایام کرونایی و نزدیک عید نوروز، انگیزه دانشجویان برای کار و تلاش در جهت محرومیت زدایی ستودنی است افزود: اردوهای جهادی بهترین فرصت و بستر برای کارآفرینی و مسئولیت پذیری  به جوانان، اعتماد به جوانان و هم چنین دانشجویان در چند روزی که در اردو هستند تجربه یک زندگی گروهی را نیز  به دست می آورند.

امامی گفت: دانشجویان به دلیل اینکه مدیران و مسئولان آینده کشور هستند، با حضور در اردوهای جهادی محرومیت ها و مشکلات را نظاره گر شده و وقتی مسئول شدند با توجه به شناختی که دارند خدمات بهتری را به مردم این مناطق خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین هسته‌های مسئله محور مطالبه گری و گفتمان سازی حوزه شهید چمران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نیز در این اردو به همراه  جهادگران مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان چالدران و مناطق حاشیه کلانشهر ارومیه را نیز رصد می کنند و برای مسئولان مربوطه ارسال می کنند تا در راستای رفع مشکلات قدمی بردارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار