خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس از آزادسازی 687 نفر زندانی از ابتدای طرح نذر رهایی تا کنون و گفت: تا پایان سال جاری هم یکصد نفر دیگر آزاد می شوند.
کد خبر: ۹۳۲۶۵۹۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

فاضل علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز، اظهار داشت: طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با نام سردار شهید "حاج قاسم سلیمانی" و پویش نذر رهایی از هفته بسیج آغاز شد و مرحله اول که در دی‌ماه 99 و سالروز شهادت سردار دل‌ها برگزار شد، منجر به آزادسازی 163 نفر از این زندانیان در استان فارس شد.

وی تصریح کرد: مرحله دوم این طرح در دهه فجر و میلاد حضرت زهرا(س) با آزادی 113 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و  125نفر زندانیان عمد انجام شد.

به گفته علیزاده در دو مرحله گذشته جمعا 76 جلسه با سازمان‌ها و ادارات و نهادهای مرتبط و 80 مکاتبه با خیرین، نهادها و سازمان‌ها صورت گرفته که منجر به آزادسازی جمعا 687 نفر تا کنون شده است. در راستای این طرح، یک هزار و 235 نفر از زندانیان تحت مشاوره حقوقی توسط حقوقدانان بسیجی استان قرار گرفتند.

مسئول بسیج حقوقدانان فارس سپاه فجر فارس ادامه داد: در همین راستا، بالغ بر 500 بسته معیشتی به خانواده‌های زندانیان معسر به ارزش ریالی بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال تقدیم شد.

وی افزود: تیم دندان‌پزشکی به همت بسیج جامعه حقوقدانان با همراهی بسیج جامعه پزشکی فارس، در راستای این طرح در زندان مرکزی شیراز حضور پیدا کرده و 948 زندانی را به صورت رایگان تحت درمان دندان‌پزشکی قرار دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها