خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس:
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس، شهدا را محصول تربیت نسل جوان در مساجد دانست.
کد خبر: ۹۳۲۶۶۳۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرگزاري بسيج از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس در نشست شورای هماهنگی این كانون‌ها با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، تاریخچه‌ شكل‌گیری این مراكز را در دهه ۷۰ یادآور شد و گفت: این كانون‌ها با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و كاهش آسیب‌های اجتماعی توسط وزارت ارشاد در سطح كشور راه‌اندازی شد.

وی با یادآوری نقش تربیتی كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به خصوص در میان نسل جوان، شهید حججی و محسن جعفری‌ها را محصول تفکر کانون‌های فرهنگی هنری و تربیت در مساجد دانست و خواستار توجه و تقویت این كانون‌ها از سوی مسئولان امر شد.

امیدی همچنین از فعالیت ۲۵ هزار كانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح كشور خبر داد كه از این تعداد یك هزار و ۲۴۲ كانون فرهنگی در سطح استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینكه كانون‌های مساجد همواره در طول سال فعال بوده و هستند، گفت: در مناسبت‌های مختلف كانون‌های فرهنگی و هنری در كنار سایر اركان مساجد فعالیت می‌كند به‌عنوان مثال یكی از اقدامات اخیر كانون‌های مساجد بحث توزیع بسته‌های معیشتی و رسیدگی به نیازمندان در محلات محروم است.

مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در ادامه سخنان خود ظرفیت عظیم مساجد را در سطح استان یادآور شد و گفت: تاكنون ۱۰۰ هزار نوجوان و جوان مسجدی در استان فارس در سامانه بچه‌های مساجد ثبت‌نام كرده‌اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار حمایت‌های مالی و معنوی از كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس شد و گفت: متأسفانه در سال جاری كمك‌های مالی به مساجد محقق نشد و این مسئله مغفول ماند.

منبع: ايکنا

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار