خبرهای داغ:
مدیرکل صدا‌ و‌ سیمای خوزستان درباره پخش نشدن تلاوت برخی از قاریان از سیمای خوزستان، گفت: نامه‌هایی از شورای عالی قرآن با محتوای اینکه فلان قاری مناسب پخش نیست، دریافت شده اما اطلاعی از دلایل آنها نداریم.
کد خبر: ۹۳۲۶۶۸۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷

به گزارش بسیج از خوزستان، مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای خوزستان در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم خوزستان که روز گذشته، ۱۷ اسفندماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تشکیل شد، ضمن قدردانی از برگزاری جلسه دوم شورا، تشکیل کارگروه قرآنی را امر پسندیده‌ای بیان کرد و گفت: گرچه ماه رمضان، ماه قرآن است اما تقاضا دارم، برنامه‌های قرآنی مشروط به ماه رمضان نباشد، بلکه ماه شروع فعالیت‌ها باشد.

وی اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که در سال ۱۴۰۰ برنامه تفسیر قرآن هفتگی و مستمر داشته باشیم. رادیو و تلویزیون در سراسر کشور در ماه رمضان پخش و بازپخش تلاوت قرآن کریم را دارند. در این ماه پنجاه تا شصت درصد، برنامه‌های قرآنی و دینی از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.

رحیمی در ادامه سخنان خود تهیه بانک اطلاعاتی ظرف مدت زمان معین را خواستار شد و افزود: امسال با توجه به شرایط کرونا احتمالاً نتوانیم جمع خوانی قرآن داشته باشیم. امسال از کنار بارگاه علی‌بن مهزیار اهوازی برنامه سحر و جمع‌خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان با بیان اینکه توانستیم مجوز ۶۱ قاری بومی خوزستان را برای تلاوت اخذ کنیم، در پاسخ به سؤالی درباره عدم پخش تلاوت برخی از قاریان، گفت: ما نامه‌هایی از شورای عالی قرآن داریم که ذکر کرده‌اند فلان قاری مناسب پخش نیست. برخی از قاریان که معروف هم هستند، بر اساس این نامه‌ها مناسب پخش نیستند. برخی از قاریان مناسب پخش بودند که مشروط بر فضاسازی مناسب و تصویر برداری، تلاوت آنها برای رادیو و تلویزیون آماده شد.

مدیر کل صدا و سیمای خوزستان افزود: همانطور که می‌دانید شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در پخش قرآن و اذان هیچ اختیاری از خود ندارند و ما فقط می‌توانیم ضبط کنیم و برای شورای عالی قرآن بفرستیم. شورای عالی قرآن برای کار محدوده زمانی مشخص می‌کند. اینکه دلایل آنها چیست، اطلاع نداریم. آنها به ما می‌گویند به مدت سه ماه می‌توانید از این قرائت استفاده کنید و بعد از سه ماه مشروط بر این است که قرائت مجدد قاری را بفرستید. ضوابطی این چنین در شورای عالی قرآن وجود دارد.

این عضو شورای توسعه قرآن گفت: پیشنهاد ما این است که یکی از نمایندگان شورای عالی قرآن در استان که آقایان دغاغله و مقدمی هستند به عنوان عضو ثابت شورای قرآن در جلسه باشند و به موازات این که ما باید پاسخگوی ضبط تلاوت‌ها باشیم آنها هم باید پاسخگوی قاریان استان باشند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها