مدیر گروه جهادی شهید طاهری شهرستان منوجان استان کرمان با اشاره به محرومیت شدید کپرنشینان این منطقه، از مسئولان خواست تا حمایت بیشتری از کشاورزان زجرکشیده و مردم محروم این شهرستان داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۲۶۷۳۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی کشور، به نقل از ایکنا، گروه‌های جهادی مختلف تاکنون خدمات ثمربخشی را در مناطق محروم انجام داده‌‌اند و هر زمانی که نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شد، برای خدمت به همنوعان خود در عرصه حاضر شده‌اند. با شیوع بیماری کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، فعالیت گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام کرده‌اند.

بسیاری از مناطق محروم کشور حتی هنوز از کمترین امکانات رفاهی نیز برخوردار نیستند. کپرنشینان مناطق جنوب استان کرمان نیز یکی از این اقشار محروم جامعه هستند که زندگی کپرنشینی ایشان در تنگنای سخت معیشتی و محرومیت قرار دارد و متأسفانه توجه چندانی نیز به آن‌ها نمی‌شود.

گروه جهادی شهید نادر طاهری شهرستان منوجان استان کرمان یکی از گروه‌های جهادی است که از ۱۰ سال گذشته تا کنون قدم در مسیر خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف این شهرستان به ویژه کپرنشینانی گذاشته که از امکانات اولیه زندگی و در کمال تعجب از داشتن حتی یک سرویش بهداشتی محروم هستند.

ارسال نشود////مسئولان کپرنشینان کرمان را دریابند / گناه کشاورزان منوجانی چیست؟

ایوب طاهری، مدیر گروه جهادی شهید نادر طاهری استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با نحوه راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی اظهار کرد: گروه جهادی شهید نادر طاهری شهرستان منوجان استان کرمان در سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شده و کار خود را با تعداد ۱۲ نفر از اعضا آغاز کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون و با گذشت نزدیک به ۱۰ سال از آغاز فعالیت‌های این گروه جهادی تعداد نفرات آن به ۴۳ نفر افزایش پیدا کرده است، گفت: اعضای گروه جهادی شهید طاهری را جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های جهادی در نقاط محروم و نیز نوجوانان و جوانان شهرستان منوجان تشکیل داده‌اند.

طاهری ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی برنامه‌های محوری و فعالیت‌های گروه در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اجتماعی بارگذاری می‌شود، بسیاری از جوانان پرشور انقلابی و جهادی جذب گروه شده و در حال خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان در نقاط مختلف هستند.

ارسال نشود////مسئولان کپرنشینان کرمان را دریابند / گناه کشاورزان منوجانی چیست؟

مدیر گروه جهادی شهید طاهری منوجان با بیان اینکه تمامی خدمات ما مربوط به مشکلات روز جامعه و مردم است، تصریح کرد: اگر مشکل مردم در حوزه اقتصادی باشد، اعضای گروه به فکر معیشت مردم هستند. همچنین، در حوزه رفع مشکلات آموزشی محرومان نیز به دنبال تهیه و توزیع لوازم‌التحریر و تبلت برای دانش‌آموزان بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در رابطه با رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیازمندان نیز برنامه‌های فراوانی همچون تهیه و توزیع جهیزیه برای زوج‌های محروم و ... اجرا کرده‌ایم و همواره در تلاش هستیم تا محرومیت را از تمامی نقاط شهرستان و مناطق محروم حاشیه‌نشین برطرف کنیم.

طاهری افزود: به توفیق الهی توانسته‌ایم در مدت ۱۰ سال فعالیت خود برنامه‌های فراوانی همچون احداث خانه و مسجد برای نیازمندان، تهیه و توزیع سبدهای معیشتی، احداث سرویس‌های بهداشتی برای خانه‌های محرومان، ساخت خانه عالم، تهیه و توزیع جهیزیه برای زوج‌های محروم و ... را اجرا کنیم.

مدیر گروه جهادی شهید طاهری منوجان با بیان اینکه عمده فعالیت‌های این گروه جهادی در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اقتصادی قرار دارد، گفت: پیش از شیوع بیماری کرونا که مشکل این بیماری وجود نداشت، روال برنامه‌های گروه جهادی ما عادی بود و به خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف می‌پرداختیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی روستاهای جنوب استان کرمان و شهرستان منوجان، فقدان سرویس بهداشتی است. در برخی روستاها نیز فقط برای هر هفت خانوار یک سرویس وجود دارد که بسیار اندک است. اکثر منازل مردم در این منطقه کپری است و مردم با محرومیت شدیدی مواجه هستند.

طاهری با اشاره به برنامه‌های این گروه جهادی در دوران شیوع بیماری کرونا نیز اظهار کرد: با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور، برنامه‌های گروه جهادی ما نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و علیرغم اجرای برنامه‌های گذشته خود در حوزه محرومیت‌‎زدایی، نسبت به تولید و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده سطوح و همچنین، حمایت مالی از آسیب‌دیدگان بیماری کرونا اقدام کردیم.

ارسال نشود////مسئولان کپرنشینان کرمان را دریابند / گناه کشاورزان منوجانی چیست؟

مدیر گروه جهادی شهید طاهری منوجان با انتقاد شدید از بی‌مهری مسئولان به جنوب کرمان به ویژه شهرستان منوجان، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان کشاورزی در این منطقه، این حجم از محرومیت، ظلم است. امروز کشاورزان زیادی هستند که هیچ حمایتی نمی‌شوند. قیمت‌ها به نحوی است که برای مثال گوجه به سبدی ۱۰ هزار تومان و هر کیلو پیاز به سیصد تومان رسیده است.

وی افزود: امسال بسیاری از کشاورزان غرق در مشکلات و رنج‌های فراوان شده‌اند. گناه کشاورزان چیست؟ چرا هیچ مسئولی به فکر این کشاورزان سخت‌کوش و زحمتکش نیست؟ بسیاری از ایشان چنان با سختی زندگی می‌کنند که به نان شب خود نیز محتاج هستند. انتظار همکاری بیشتری از مسئولان وجود دارد تا خود از نزدیک در جریان مشکلات این منطقه قرار گرفته و فکری برای محرومان کنند.

طاهری تصریح کرد: در شهرستان منوجان فقط بسیج سازندگی و خیران هستند که از فعالیت‌های جهادگران حمایت کرده و با ایشان همکاری می‌کنند. هیچ اداره و مسئول دیگری با گروه‌های جهادی همکاری نمی‌کند. ما این آمادگی را داریم که هر نوع فعالیتی را برای رفع محرومیت از محرومان و نیازمندان انجام دهیم و نوکری مردم را برعهده گیریم.

ارسال نشود////مسئولان کپرنشینان کرمان را دریابند / گناه کشاورزان منوجانی چیست؟

مدیر گروه جهادی شهید طاهری منوجان در ادامه بیان کرد: در خارج از شهرستان نیز فقط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است که با ما همکاری می‌کند و از برنامه‌های جهادی گروه ما و یا دیگر گروه‌های جهادی استان حمایت لازم را انجام می‌دهد که جای تقدیر و تشکر فراوان از ایشان وجود دارد.

طاهری در پایان سخنان خود خطاب به مسئولان نهادهای مختلف تصریح کرد: از مسئولان انتظار داریم که اگر نمی‌توانند و یا وقت لازم برای خدمت‌رسانی به این مردم محروم و مظلوم را ندارند، حداقل اعتبار و یا وسایل مورد نیاز را در اختیار گروهای جهادی قرار دهند تا این گروه‌ها بتوانند این خدمت بی‌منت را صادقانه انجام دهند.

ارسال نظرات