دیدار جمعی از کارکنان آموزش و پرورش با امام جمعه برازجان

کارشناسان حوزه ستادی معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان دشتستان با امام جمعه این شهرستان دیدار و از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۹۳۲۶۸۷۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، امام جمعه برازجان در این دیدار گفت: انسان‌ها در ماه رجب و شعبان به خودسازی می‌پردازند تا با آمادگی کامل روحی و اعتقادی، ماه مبارک رمضان را درک کنند.
حجت الاسلام حسن مصلح خاطرنشان کرد: این ماه‌ها در نزد انبیاء ارزش و قداست خاصی دارد و شیعیان خویش را نیز دعوت به مراقبت از این سه ماه پیش رو می‌نمودند.
وی امور تربیتی را صدقه جاریه و باقیات و صالحات شهیدان رجایی و باهنر اعلام کرد و گفت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی تاسیس نهاد‌های قرآنی، فرهنگی، پرورشی و تربیتی می‌باشد که زمینه تربیت اسلامی را در جوانان فراهم نموده است.
امام جمعه دشتستان فعالیت‌های قرآن در سطح کشور را خوب توصیف کرد و افزود: امروزه شاهد آن هستیم که مؤسسات مختلفی در کشور به رسالت خود در زمینه رساندن پیام قرآن به مردم و قرآن دوستان فعالیت می‌کنند و در طول سال با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف قرآنی کمک شایانی برای پیشبرد اهداف جامعه قرآنی برداشته‌اند.
مصلح آموزش و پرورش را بزرگترین نهاد رسمی تعلیم و تربیت در کشور دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نام این وزارت خانه هم کار آموزش و هم پرورش و تربیت را بر عهده دارد.
وی فلسفه بعثت انبیاء را تعلیم و تربیت انسان عنوان کرد و افزود: در بیشتر آیات قرآن تزکیه بر تعلیم مقدم آمده است که نشان از اهمیت تزکیه و پرورش می‌باشد و مهمترین رسالت پیامبران هم تربیت و ساختن انسان‌ها بوده است.
امام جمعه دشتستان اهمیت تعلیم و تربیت در دوره‌های کنونی را چندبرابر عنوان کرد و بیان داشت: در گذشته رسانه‌های تاثیرگذار محدود بود و فرزندان بیشتر تحت تاثیر والدین و معلمان و یا شرکت در برنامه‌های مختلف در مساجد می‌گرفتند، ولی امروزه گسترش رسانه‌ها خطراتی را برای آنان فراهم نموده است.
مصلح خاطرنشان کرد: امسال هم بخاطر غیرحضوری بودن مدارس این فرصت برای دانش آموزان بیشتر فراهم شده تا بیشتر اوقات خود را در فضای مجازی بگذرانند و اینجا باید تلاش و فعالیت معلمان به روزتر و بیشتر شود و جلوی انحراف دانش آموزان را بگیرند.
وی گفت: ما وظیفه داریم از تمام ظرفیت‌ها و استعداد‌های خود استفاده نمائیم و با توجه به اینکه انسان فطرت خداجویی دارد، دانش آموزان را از طریق همین فضا‌ها به سوی خداجویی و دوست داشتن ارزش‌ها رهنمون و هدایت کنیم.
امام جمعه دشتستان مهمترین روش و شیوه را اخلاص در عمل عنوان کرد و گفت: کار‌هایی که از روی اخلاص باشند قطعاً تاثیرگذاری بیشتری دارد و بهتر جوانان را جذب می‌نماید.
معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان دشتستان هم در این دیدار ماه‌های بهمن و اسفند را از ماه‌های پرکار حوزه پرورشی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر مناسبت‌ها در این دو ماه قرار دارد لذا اوج فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجموعه در ماه‌های پایانی سال قرار دارد.
حبیب اله بوستانی افزود: در حوزه ستادی ۱۰ کارشناس در زیر مجموعه‌های مختلف اداری فعالیت می‌کنند و مدیران و کارشناسان کانون‌های پرورشی و ورزشی نیز ۲۵ نفر می‌باشند که مجموعاً ۳۵ نفر به عنوان کارشناس و مدیر در مجموعه اداری این معاونت فعالیت دارند.
وی بیان داشت: در هفته گذشته طی دو مرحله از مربیان پرورشی و مشاوران تجلیل به عمل آمد که مجموعاً از زحمات و تلاش‌های ۱۲۰ نفر مربی و ۴۰ مشاور قدردانی شد و در روز گذشت هم از فعالیت مراقبین سلامت تجلیل شد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان دشتستان فعالیت مربیان و مشاوران در سال جدید را چند برابر عنوان کرد و گفت: با توجه به غیرخضوری شدن آموزش‌ها، این امر سبب پیدایش آسیب‌های جدید اجتماعی در بین دانش آموزان شده است و این امر فعالیت مربیان و مشاوران را بیشتر کرده است.
بوستانی افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان تمام وقت خود را در منزل می‌گذرانند لذا تحت تاثیر عوامل و مشکلات درون خانواده قرار گرفته و زمینه ایجاد استرس و افسردگی و پرخاشگری در دانش آموزان را ایجاد نموده است.
وی ادامه داد: در دهه فجر امسال، برنامه‌های اجرایی این معاونت از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال گذشته افزایش داشت و همچنین در هفته تربیت اسلامی هم بالغ بر ۲۰ برنامه مصوب شد که تعداد زیادی از این برنامه‌ها اجرا شده و تعدادی هم در حال اجرا می‌باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار