خبرهای داغ:
محمد صادقی گفت: گام چهارم بسیج ملی طرح شهید سلیمانی برای مدیریت، مهار و کنترل اپیدمی کرونا از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۲۶۹۱۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، شاهین محمد صادقی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی در برنامه ۱۸/۳۰ شبکه خبر با موضوع گام چهارم طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا گفت: طرح به طور رسمی از امروز شروع شد، اما در برخی مناطق به دلیل شرایط ویژه از چند روز قبل شروع شده است. 

وی افزود: هجمه ویروس در برخی استان‌ها شدید بود و کادر درمان نیاز به کمک داشت و بسیج به کمک وزارت بهداشت شتافت. بسیج در اجرای این طرح در کنار وزارت بهداشت است و هیچ محدودیتی برای این همکاری ندارد.
شاهین محمد صادقی گفت: پرچم دار مقابله با کرونا وزارت بهداشت است؛ بسیج به کادر درمان در مقابله با کرونا کمک می‌کند.

وی افزود: طرحی که از امروز شروع شده است تا اوایل فروردین ادامه دارد. 

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی بیماری یابی فعالی داشتیم و افراد تست می‌شدند. در این طرح افراد بیمار قرنطینه می‌شدند و بخش سوم کار، حمایت از افراد قرنطینه شده بود حتی بسیج بسته‌های غذایی به این افراد اختصاص می‌داد. 

محمد صادقی گفت: مرحله جدید طرح شهید سلیمانی "مرحله تشدید بیمار یابی" نام گذاری شده است.
وی با اشاره به هجمه بیماری و مبتلا شدن بیش هشت هزار نفر در روز به بیماری کرونا گفت: هشت هزار کرونایی می‌توانند خیلی‌ها را بیمار کنند. در گام جدید طرح شهید سلیمانی همه این افراد و اطرافیان این‌ها تست و رصد می‌شوند.
شاهین محمد صادقی درباره کمک‌های مومنانه بسیج هم گفت: در مرحله اول بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان در پایگاه‌های بسیج جمع آوری شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه تیم‌های بسیج در تست، دارو و سایر اقدامات درمانی کمک می‌کنند، افزود: در مرحله اول همه اقشار بسیج به کار گرفته نشده بودند، اما در مرحله جدید همه اقشار بسیج به کارگیری شده اند؛ حتی از بسیج دانشجویی هم کمک گرفتیم. 

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: نقاط قوت این طرح همکاری بسیار بالای مردم است. در این مرحله از همه اقشار بسیج استفاده می‌کنیم. 

صادقی گفت: در مرحله اول طرح ما به همه خانه‌ها سر می‌زدیم، اما در مرحله جدید بیمار یابی به صورت فنی رهگیری می‌شود و نیاز به مراجعه به همه منازل نیست. 

تمرکز بر تشدید بیمار یابی
دکتر جعفر صادق تبریزی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت: تا الان حدود ۷۲ هزار تیم بسیج شده اند و انتظار داریم این رقم افزایش یابد. 

وی افزود: بیست استان در خطر بیشتر همه گیری هستند و ما از خوزستان شروع کردیم در درجه بعدی استان‌های همجوار در اولویت قرار دارند. 

دکتر جعفر صادق تبریزی گفت: ۱۴ استان در اطراف خوزستان و شش استان مسافر پذیر هم در اولویت هستند و به عنوان هدف در نظر گرفته شده اند. 

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: ویزیت در خانه و رصد و تست به صورت تشدید شده اجرا می‌شود.
دکتر جعفر صادق تبریزی: این طرح ۷ راهبرد دارد که اولین آن آموزش و اطلاع رسانی است. اطلاع رسانی به موقع و تشخیص بیماری می‌تواند در ریشه کنی بیماری کمک کند. صدا و سیما هم می‌تواند در این امر ما را یاری کند. 

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت: در مرحله تشدید بیمار یابی و تشخیص بر افراد آسیب پذیر متمرکز شدیم. ۳۰ درصد از سالمندانی که در گروه پر خطر قرار دارند شناسایی شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها