مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:

رسالت بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت / درمان، اشتغال و مسکن دغدغه مهم بنیاد شهید

تبریز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با گرامیداشت سالروز تاسیس این بنیاد و روز شهدا، رسالت بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده ها عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۲۶۹۲۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عباس پور حسن در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه تشکیل بنیاد شهید، گفت: شکل گیری این نهاد تداوم راه شهدا و خدمات رسانی به جامعه ایثارگری است.

وی اضافه کرد: طبق رسالت بنیاد شهید در کنار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم جامعه ایثارگری، درمان، اشتغال و مسکن دغدغه مهم این بنیاد برشمرد.

پورحسن ادامه داد: در خصوص خدمات درمانی به ایثارگران با رایزنی‌های انجام‌شده در سال جاری، 100 درصد مراکز درمانی حساس و کلیدی، طرف قرارداد با بیمه دی بوده و 95 درصد از شهرستان‌ها دارای مراکز بنیاد بوده و در آن ها مرکز جمع‌آوری اسناد دایر شده که حداکثر تا ظرف 48 ساعت هزینه‌های مستقیم بیمه‌شده به‌حساب آن‌ها واریز می شود.

وی افزود: ارائه خدمات میز خدمت بانک دی نیز در شهرستان های مراغه، میانه و سراب راه اندازی و در شهرستان های جلفا، بستان آباد و مرند در آستانه افتتاح بوده که با انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین بانک دی و پست‌بانک در مناطق محروم خدمات بانکی در آینده‌ای نزدیک ارائه خواهد شد.

پورحسن اشتغال جامعه ایثارگری را از دغدغه‌های دیگر بنیاد عنوان و بیان کرد: طبق قانون ۳۰ درصد از استخدام‌ها باید به ایثارگران اختصاص پیدا کند ولی این تعداد برای ایثارگران جویای شغل را نمی‌کند. وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان این برنامه باید به استخدام دولت دربیایند و در سال جاری 862 نفر در سطح استان استخدام دولتی شده‌اند و با اعطا وام‌های خوداشتغالی بنیاد و ایجاد فرصت شغلی برای 482 نفر، در مجموع در سال 1399، یک هزار و 344 فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش بنیاد آذربایجان شرقی ایجاد شده است.

پورحسن در خصوص مسکن ایثارگران نیز اظهارداشت: در سال جاری بعد از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین بنیاد و استانداری در خصوص واگذاری دوهزار و 846 زمین به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سطح استان، جلسات و پیگیری‌های استانی متعددی در دستور کار قرار گرفت تا مشکل مسکن خانوارهای هر شهرستان، در همان منطقه پیگیری شود.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان اضافه کرد: اکنون در حال حاضر برای 220 نفر زمین واگذارشده است و 270 نفر دیگر به سازمان مسکن و شهرسازی جهت انجام امور اداری و واگذاری زمین معرفی شده است.

رسالت بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت / درمان، اشتغال و مسکن دغدغه مهم بنیاد شهید
پورحسن با اعلام مجموع کل جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اظهارداشت: ۱۵۶ هزار و ۱۲۹ نفر است که از این تعداد ۹ هزار و ۸۴۳ نفر شهدای استان و ۲۹۱ نفر شهدای مونث ، ۲۶ نفر شهدای مدافع حرم، ۱۳نفر شهدای سلامت، ۱۳ نفر شهدای اقلیت مذهبی، ۱۴۱ نفر شهدای طلبه و روحانی و ۱۴ شهید رسانه و ۱۱۹ نفر شهید پیش از از انقلاب است.

وی اضافه کرد: والدین شهید در قید حیات چهار هزار و ۹۹۶، خانواده سه شهید در استان هفت خانوار، خانواده دو شهید در استان۲۷۶ نفر است  و چهار هزار و ۵۷۲ نفر فرزند شهید، ۲۴ هزار و ۳۲ نفر کل جانبازان استان و همچنین ۳۷۱ نفر جانباز بالای ۷۰ درصد، ۱۳ هزار و ۶۰۶ نفر جانباز زیر ۲۵ هزار، ۱۰ هزار و ۲۲۶ نفر بالای ۲۵ درصد و ۲۸۱ جانباز مونث و ۱۷ جانباز مدافع حرم و یک هزار و ۸۹۹ نفر در استان وجود دارد. 

پورحسن افتتاح آسایشگاه مرکز جانبازان اعصاب و روان، غبارروبی مزار شهدا، کاشت نهال، دیدار از خانواده های شهدا، تجلیل از اهالی رسانه و اصحاب قلم فعال در حوزه ایثار و شهادت، تجلیل از برندگان مسابقه کتابخوانی کتاب مسافر، پویش اهدای خون و چندین برنامه دیگر را از اهم برنامه های گرامیداشت روز شهدا برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها