جانشین سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا خبر داد

برگزاری جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در مازندران

ساری-جانشین سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا از برگزاری جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۶۹۷۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، تقی زاده جانشین سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا، در نشست خبری جشنواره ملی فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز  که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیریت جهادی راه حل برون رفت از مشکلات  است، گفت: آزادی و امنیت امروز مرهون خون شهدای دوران دفاع مقدس است.

تقی زاده  با بیان این مطلب که با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خرمشهر‌ها در پیش داریم، افزود: خرمشهر‌های کنونی ما در اشغال یک تفکر وابسته است که  راه حل درمان آن مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس است.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا استقامت، ازجان مایه گذاشتن، مقاومت و نگاه به درون را از مولفه‌های مدیریت جهادی دانست و اضافه کرد:در دوران دفاع مقدس با دشمن تا بن دندان مسلح مقابله کردیم و پیروز شدیم در شرایط کنونی هم با مدل دفاع مقدس میتوانیم پیروز شویم.
 
 

تقی زاده در ادامه سخنان خود به برنامه‌های جایگزین راهیان نور در شرایط کرونایی، گفت: راهیان نور مجازی، در قالب ضبط برنامه اجرا می‌شود که روند راهیان نور با حضور راویان، مبلغان در بین دانشجویان منتشر و نیز راهیان نور جنگل هم با توجه به شرایط کرونایی محدود برگزار می‌شود.

به گفته جانشین سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا تهیه سبک زندگی زنان رزمنده دوران دفاع مقدس، اردو‌های جهادی خدمت به خانواده شهدا در بحث خانه تکانی عید نوروز، برنامه مشترک با کمیته خادمین استان برای روز ملی راهیان نور و حضور بر سر مزار‌های شهدای گمنام در دانشگاه‌ها و غبارروبی مزارها، از جمله برنامه‌های این سازمان است.

تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود، از برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز  هم خبر داد و گفت: این جشنواره برای کلیه مجموعه دانشگاهی از دانشجویان، فارغ التحصیلان و کارکنان دانشگاه در موضوع راهیان نور و دفاع مقدس است.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا با بیان این مطلب که استان مازندران اولین استانی است که این جشنواره را برگزار می کند، خاطرنشان کرد: تداوم فرهنگ دفاع مقدس در حوادث مختلف بویژه در دوران کرونا، از اهداف این جشنواره است.
 

در ادامه نشست، جواد بی نیاز  معاون فرهنگ سازی سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا هم با اشاره به بحران کرونا، گفت:گرچه ما  از کربلای ایران محروم شدیم، اما برنامه‌ای را جایگزین اردوی راهیان نور کردیم.

بی نیاز با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت فزود: این جشنواره در ۹ بخش تخصصی و جزیی برگزار میشود؛ لذا تمام کار‌ها از داوری تا دبیر ی کمیته‌ها را  دانشجویان انجام میدهند.

معاون فرهنگ سازی سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا  به اهداف این جشنواره اشاره و اضافه کرد: کشف استعداد‌های فرهنگی هنری، و فعالین حوزه جنگ تحمیلی در دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان، شناسایی شهدای استان، ترویج فرهنگ و ایثار در دانشگاه‌ها، روایت جنگ تحمیلی به شیوه هنرمندانه از زاویه دانشجویان و دانشگاهیان از جمله اهداف این جشنواره است.

بی نیاز ارسال آثار را تا ۱۰ اردیبهشت سال آینده اعلام کرد و گفت: اختتامیه جشنواره همزمان با اردیبهشت مقاومت در مازندران برگزار می‌شود.
 

در ادامه شهاب الدین شادمند دبیر اجرایی این جشنواره هم گفت: ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت،راهیان نور بازتاب جهادنی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضامین جنگ تحمیلی ،نقش خانواده شهدای دانشجو در دفاع مقدس، باز آفرینی وصایای شهدای دانشجو، شهدای دانشجوی جهان اسلام، شهدای دانشجوی فرمانده و شهدای دانشجوی خواهر، جبهه بین المللی دانشگاه ، وحدت مردمی در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی، بسیج داشنجویی و نقش دانشجو در دفاع مقدس  از محورهای این جشنواره است.
 
شادمند در ادامه به بخش های جشنواره هم اشاره کرد و افزود:بخش هنرهای تجمسی در حوزه پوستر، تایپوگرافی خوشنویسی و خط، تصویر سازی،موشن گرافی ؛ بخش تئاتر، در حوزه های تعزیه خوانی تئاتر،و نمایشنامه،بخش فیلم  نیز فیلم کوتاه ، داستانی،مستند،پویانمایی، نماهنگ و فیلمنامه  و همچنین بخش موسیقی آوا و نواهای ایرانی و انقلابی، بخش ادبیات داستانی رمان،دل نوشته،داستان کوتاه و نیز بخش شعر آزاد، سپید و کلاسیک، و در اخر بخش عکس، تک عکس و مجموعه عکس می باشد.
 
دبیر اجرایی جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز هم با بیان اینکه فراخوان پوستر این جشنواره در خردادماه سال آینده رونمایی خواهد شد، گفت: کلیه آثار کدگزاری شده و به داوران اعلام می شود که داوران از اساتید متخصص در بخش های مختلف هستند.
 
به گفته شادمند از تمامی ظرفیت های دانشجویی برای شناسایی هنرمندان انقلابی در برگزار بهتر این جشنواره استفاده شده است.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها