خبرهای داغ:
به همت بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی صورت گرفت

انتشار کتاب «شهری از اخلاص» در آستانه سالگرد شهادت مهدی باکری

تبریز- کتاب «شهری از اخلاص» در آستانه سالگرد شهادت سردار مهدی باکری منتشر به همت بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی شده است.
کد خبر: ۹۳۲۶۹۷۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این کتاب به شمارگان یکهزار جلد با مقدمه سردار خرم؛ فرمانده سپاه عاشورا تدوین و منتشر شده که سرپرستی گروه تدوین آن را مسلم اورنگی؛ مسئول بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی بر عهده داشته است.

در متن مقدمه این کتاب به فلم سردار خرم آمده است؛

 25 اسفند ماه سالروز عروج سردار سرلشکر شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا است، سرداری که با افتخار به بسیجی بودنش، داغ شهید انقلاب علی و شهید دفاع مقدس حمید باکری را دید و جان‌برکف در جریان عملیات بدر جنگید و شهید شد.


درباره‌ شهید باکری فرمانده وارسته‌‌ لشکر عاشورا سخنان زیادی گفته‌شده و مطالب گوناگونی انتشاریافته است.

مقام معظم رهبری با ذکر برخی موفقیت‌های مدیریتی شهید باکری در دوران دفاع مقدس، او را معجزه انقلاب نامیدند و کسانی که او را از نزدیک می‌شناسند بر این باورند که هنوز ناگفته‌های زیادی در ابعاد توصیفی و تحلیلی شخصیت او وجود دارد که هنوز بیان‌نشده‌اند.
یادگاران هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان لشكر همیشه سرافراز عاشورا به‌خوبی گواه‌اند كه آقا مهدی باكری عزیز برای نیروها و هم‌رزمانش فقط یك فرمانده نبود، بلكه انسانی وارسته و از تعلقات دنیا رهیده بود كه لحظه‌به‌لحظه زندگی‌اش برای اطرافیانش درس اخلاق و اخلاص و خدایی زیستن بود.
از همین روی، رزمندگان لشكر او را نه فرمانده بلكه مراد خویش می‌دانستند و نام آقا مهدی در میان آنان شور و مجاهدت و معنویت برمی‌انگیخت.
اسناد و خاطرات آن روزها به‌خوبی گویاست كه چگونه فرماندهان عملیات و هم‌رزمان آقا مهدی در این‌سوی دجله پشت بی‌سیم از او می‌خواستند و اصرار می‌كردند كه برگردد و او با كلام استوار خود تو گویی افق‌های زیبای آن‌سوی هستی را برای هم‌رزمانش ترسیم می‌كرد.
مهدی باكری با گام‌های پرصلابت، نگاه نافذ و كلام دل‌نشین خود سرانجام دعای خود را به كرسی اجابت حق‌تعالی نشاند و خداوند، پاكیزه پذیرایش شد.
او رفت ولی از دست نرفت، بلكه به‌سان سرمایه‌ای ارزشمند و جاودانه مایه عزت و سربلندی روزافزون ایران اسلامی و سند غیرت خطه آذربایجان شد.
نام و یاد آقا مهدی همواره شور زندگی باعزت، ایمان به خدا، انگیزه خدمت به مردم و در این راه روز و شب نداشتن و سر از پا نشناختن را در وجود یاران و هم‌رزمانش زنده می‌كند.
 این مجموعه به همت سازمان بسیج فرهنگیان این استان تدوین و گردآوری شده است، به‌نوبه خود از تلاش‌ها و زحمات آن مجموعه تقدیر و تشکر می‌نمایم. وامید است که این ویژه‌نامه سرآغاز حرکتی برای شناساندن ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی آقا مهدی برای پویندگان و رهروان با اخلاصش بخصوص برای نسل جدید در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها