خبرهای داغ:
از ترور سردار سلیمانی تا جنگ تمام عیار در منطقه

جنگ یمن و توسعه میدان نبرد!!

ایران در حقیقت با ترور سردار سلیمانی وارد یک فاز جدید امنیتی و تقابل نظامی با آمریکا و متحدانش شد.
کد خبر: ۹۳۲۷۰۱۴
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴

پس از اینکه عربستان اعلام کرد جنگ را به داخل ایران خواهیم کشاند، چندین حمله به مرزهای جنوب شرق و غرب کشور صورت گرفت و عده ای در داخل کشور با حمله به جبهه مقاومت خواستار خروج از منطقه شدند تا جای ایران را عربستان اسراییل و آمریکا بگیرند.

با ترور شهید سردار سلیمانی ایران با حمله به عین الاسد تا جنگ تمام عیار پیش رفت، متعاقب این حمله ایران ماجرای هواپیمای اوکراینی تلخی این پیروزی را بر مردم تحمیل کرد، عده ای با تاسی از بی بی سی علیه جبهه مقاومت و سردار دلها شعار دادند.

ایران استراتژی خود را خروج آمریکا از منطقه اعلام کرد. فشار حداکثری به ایران برای تغییر سیاست ها یکی از بزرگترین صدمات تاریخ انقلاب بود که سناریو آن را در کشور اعمال می کردند، ایران در حقیقت با ترور سردار سلیمانی وارد یک فاز جدید امنیتی و تقابل نظامی با آمریکا و متحدانش شد. بیش از ۲۷۰حمله به نیروهای آمریکایی در عراق، کشاندن جنگ از شهرهای مرزی جیزان و نجران به عمق خاک عربستان در ظهران، الدمام، دهران، با شلیک گسترده موشکی و پهپادی توسط انصارالله یمن، سرکوب خلافت داعش، نفوذ به منطقه سبز عین الاسد که در دو هفته اخیر چهار حمله را تجربه کردند در حقیقت راهی جز مهار ایران با مذاکره باقی نمانده است.

آمریکا برای ماندن در منطقه فقط با تحریم و مذاکره می تواند موقعیت خود را تثبت کند.

تغییر تاکتیک و موازنه جنگ با موشک های انصارالله به سمتی منطقه را هدایت می کند که آمریکا سه راه بیشتر ندارد، ابتدا با مذاکره ایران را مهار کند و بخشی از خواسته هایش را در برجامی دیگر به غنیمت بگیرد.

دوم: گروه های تروریستی در کردستان مانند کومله و دمکرات، پ ک ک را فعال می کند تا انرژی ایران را در حوزه اطلاعات و امنیت به چالش بکشد.

سومین راه حل آمریکا باز گشایی جبهه جدید جنگ نظامی برای ایران در منطقه است. آنچه مشهود است، با انفجارهای مکرر برای کابل افغانستان به دنبال ایجاد یک پایگاه مرزی تروریستی در خاک افغانستان علیه ایران است.

در روزهای آینده منطقه شاهد حملات گسترده به منافع و پایگاه های آمریکا خواهد بود.

نگارنده: صادق چگینی

زقزق

ارسال نظرات
پر بیننده ها