مثبت اعلام شدن تست کرونای ۵۳ نفر از اهالی یک روستا در ماهنشان

زنجان- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: به دلیل حضور اهالی روستا در جشن تولد، تست ۵۳ نفر از ساکنان روستای سونتو ماه‌نشان مثبت اعلام شده است.
کد خبر: ۹۳۲۷۰۸۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛پرویز قزلباش در جلسه ستاد کرونای زنجان با بیان اینکه در مجموع تا به امروز ۴۸ هزار و ۱۶۷ نفر بیمار کرونایی در استان شناسایی شده است، عنوان کرد: مجموع کل نمونه‌هایی که چه در بحث سرپایی و چه در بحث بستری اخذ شده نیز ۳۸۰ هزار ۴۸۰ نمونه بوده است.

 

مثبت اعلام شدن تست کرونای ۵۳ نفر از اهالی یک روستا در ماهنشان

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که در کرونا همواره مدنظر بوده، بحث مبتلایان سرپایی است که نسبت به هفته قبل که ۵۲۱۵ نفر مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته را داشتیم، این عدد طی این هفته به بالای ۶۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

 

این ‌مسئول با اشاره به پیگیری‌های بسیار جدی در شهرستان‌ها برای مقابله با کرونا توسط مسئولان مربوطه، ادامه داد: در سایه همین پیگیری‌ها، درصد PCR مثبت در ابهر که در هفته دوم ۱۴.۶ درصد بوده به ۱۱ درصد رسیده و نسبت رهگیری نیز افزایش یافته است. همچنین در ایجرود PCR مثبت بالای ۱۵ درصد بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده به ۴.۶ درصد رسیده است.

 

وی با توضیح این‌ مطلب که خدابنده نیز از ۹.۷ درصد PCR مثبت با افزایش تست و رهگیری که به بالای ۱۸ درصد رسیده بود، به ۴.۶ درصد رسیده است، افزود: در خرم‌دره نیز که در بحث کرونا و نحوه رفتار آن همواره در صدر اخبار است، در هفته دوم بالای ۱۷ درصد PCR مثبت داشتیم که با رهگیری‌هایی که انجام شده حالا به ۱۱ نفر به ازای هر مبتلا رسیده، یعنی به ۷‌.۹ درصد رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، میزان درصد مثبت PCR در زنجان را ۱۰ درصد، سلطانیه ۶ درصد و طارم را نیز ۵.۶ درصد اعلام‌ کرد و گفت: تعداد رهگیری‌ در این شهرستان‌ها نیز روند افزایشی داشته است.

 

قزلباش با اشاره به مسائل پیش آمده در روستای سونتو ماه‌نشان که در اثر بی‌توجهی به دستورالعمل‌های مبارزه با کرونا رخ داده است، متذکر شد: در این روستا بالای ۲۰۰ تست اخذ شده که تست بیش از ۵۰ نفر از اهالی مثبت بوده است.

 

وی با بیان اینکه مسافرت یکی از اهالی به آبیک و آلوده شدن وی و متعاقب آن برگزاری جشن تولد توسط یکی از اهالی و آلوده شدن مهمانان، این روستا را تبدیل به کانون بحران کرده است، افزود: برای کنترل بیماری در این روستا تقریباً همه محدودیت‌ها اجرا شده و انجام تست از روستائیان نیز ادامه دارد.

 

قزلباش با تاکید بر اینکه حال عمومی بیماران این روستا خوب است، بیان کرد: یکی از دغدغه‌ها در این حوزه تامین معیشت اهالی بود که در این راستا بسیج و سپاه پیگیر معیشت روستائیان بوده و همکاری خوبی در این زمینه دارند.

 

وی با بیان اینکه دو مدرسه این روستا نیز به نقاهت‌گاه اختصاص یافته و در حال تجهیز است، گفت: کنترل تردد به شدت در روستای مذکور انجام‌ می‌شود و بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی نیز بین روستائیان در حال توزیع است.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم همکاری خوبی با عوامل بهداشت در این روستا دارند، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی روستائیان، مسافرت‌های احتمالی نوروزی به روستا است.

 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با پرداختن به این‌ مطلب که در بحث بیماران سرپایی افزایش آمارها کنترل شده است، افزود: در مجموع در استان درصد مثبت تست‌ها اعم از PCR و تست سریع ۸.۸ درصد است.

 

وی با توضیح این ‌موضوع که خوشبختانه در حوزه بستری‌ها وضعیت پایداری داریم، خاطرنشان کرد: کانون‌های مختلف طغیان در استان را داریم که مدام کنترل می‌شود، زیرا اگر این کانون‌ها دست به دست هم دهند و کوچک‌ترین غفلتی در مدیریت بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد، شاهد طغیان بیماری خواهیم بود.

ارسال نظرات