مراسم تجلیل از فعالان شبکه صالحین شهرستان خواف برگزار شد

مراسم تجلیل از فعالان شبکه صالحین شهرستان خواف با حضور مسئولین و امام جمعه شهرستان خواف برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۷۱۵۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام برزگر نژاد با تبریک به مناسبت عید مبعث نبی مکرم اسلام (ص) در اهمیت کار تربیتی در شبکه صالحین توسط مربیان بیان داشت: مربی قبل از اینکه بخواهد دیگران را تربیت کند اول باید خودش را تربیت کرده باشد.

حجت الاسلام برزگر نژاد افزود: شخصی به محضر مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) رسید و عرضه داشت یا رسول الله به من راهی نشان دهید که وقتی در قیامت حاضر شدم بدون هیچ مانع و مشکلی وارد بهشت شوم؛ پیامبر اکرم در پاسخ فرمودند: توصیه‌ای به تو میکنم که اگر به آن عمل کنی در قیامت و در بهشت همنشین من خواهی شد.

وی افزود: رسول خدا (ص) فرمودند در طول زندگی ات مراقب سه چیز باش. اول زبانت، چرا که همین زبان می‌تواند عامل سعادت تو باشد اگر آن را از گزند زدن به دیگران حفظش کنی و همین زبان می‌تواند عامل شقاوت تو باشد اگر با آن دیگران را بیازاری و گزند زنی.

امام جمعه شهرستان در ادامه بیان داشت: از لقمان حکیم سوال کردند چه عاملی باعث شد خداوند به تو حکمت عطا کند؟ لقمان حکیم پاسخ داد از اول عمرم از زبانم مراقبت کردم که سخن نا بجای و حرام نگویم

وی بیان داشت: امروز میبینیم خیلی از مسئولین صداقت در گفتار ندارند و اگر صداقت سرلوحه کارشان بود ما هیچ مشکلی در اداره مملکت نداشتیم.

حجت الاسلام برزگر در ادامه الگوی صداقت در عصر حاضر را سردار شهید حاج قاسم سلیمانی معرفی کرد و افزود: اگر امروز میبینیم که شهید سلیمانی بر دل‌ها حکومت می‌کند و سردار دل‌ها شد یکی از مهمترین عوامل محبوبیت این شهید عزیز همان صداقت ایشان بود که وقتی فرمود کمتر از سه ماه دیگر پایان شجره‌ی خبیثه داعش را اعلام میکنم به وعده اش عمل کرد و شد همانچیزی که وعده داده بود؛ پس مسئولین باید امروز برای موفقیت در اداره مسائل کشور شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند.

وی در ادامه بیان حدیث رسول خدا (ص) خاطر نشان کرد: دومین چیزی که رسول خدا (ص) سفارش کردند کنترل شکم و پرهیز از حرام خواری و پر خوری است و سومین چیز هم کنترل شهوت از حرام است که کنترل نفس اگر در انسان تقویت شود تمام مشکلات او مرتفع خواهد شد.

در پایان امام جمعه شهرستان از زحمات تمام فعالین شبکه صالحین تقدیر و تشکر نمود و برای آن‌ها ارزوی توفیقات روز افزون نمود.

در پایان مراسم از فعالان شبکه صالحین که در ایام کرونا هم از کار تربیتی غافل نبودند تجلیل به عمل امد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار