مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اولین واحد آسیب دیده از زلزله سی سخت به مرحله بتن ریزی و دیوارچینی رسیده است گفت: حدود ۴۰۰ نفر برای صدور پروانه ساخت به شهرداری معرفی شده است.
کد خبر: ۹۳۲۷۱۵۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: آواربرداری حدود ۱۵۰ واحد مسکونی تخریبی زلزله سی سخت به اتمام رسیده و اولین واحد مسکونی بتن ریزی شده و در حال اجرای دیوارچینی است.

وی افزود: در شهر سی سخت تا کنون ۱۲۰۰ نفر به بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی معرفی شده اند. همچنین نزدیک ۴۰۰ نفر برای صدور پروانه ساخت به شهرداری معرفی شده اند. شهرداری قول داده امروز ۲۰ پروانه را صادر کند که به محض صدور، عملیات اجرایی این تعداد نیز آغاز می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره وضعیت زلزله زدگان گفت: بحمدالله اوضاع درخصوص مراحل اداری، بانک و نظام مهندسی روال مناسبی پیدا کرده است. اسکان موقت متقاضیان نیز انجام شده است. قسط اول کمک بلاعوض اسکان موقت به مبلغ ۱۰ میلیون تومان پرداخت شده که تعدادی از مردم خانه اجاره کرده و تعدادی در چادر ساکن هستند. حدود ۱۰۰ کانکس نیز در قسمتی از شهر تعبیه شده که زلزله زدگان در آن ساکن شده اند.

به گفته جنتی، اردیبهشت سال ۱۴۰۰ عملیات ساخت اولین واحدها به اتمام می رسد.

وی درباره وضعیت روستاها نیز گفت: تا کنون برای حدود ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی پروانه ساخت صادر شده که در حال شروع ساخت هستیم و تا ۵-۶ روز آینده ۳۰ تا ۴۰ واحد به مرحله اجررا می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد، تسهیلات پرداختی به هر واحد مسکونی شهری را ۱۰۰ و هر واحد روستایی را ۸۰ میلیون تومان دانست و افزود: همچنین ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت در شهر و ۲۰ میلیون تومان در روستاها پرداخت می شود. برای اسکان موقت نیز ۲۰ میلیون تومان در شهر و ۱۵ میلیون در روستاها کمک بلاعوض داده است. قسط دوم کمک بلاعوض اسکان موقت به محض عقد قرارداد و اجرای فوندانسیون پرداخت خواهد شد.

ارسال نظرات