خبرهای داغ:
همدان-رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه شعب اخذ رأی در استان ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت، گفت: این امر در راستای پیشگیری از تجمع و شیوع کرونا در حوزه‌های انتخابی صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۳۲۷۱۷۴
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رأی در همدان برای پیشگیری از تجمع و شیوع کرونابه گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی آزادبخت در نشست خبری ستاد انتخابات استان همدان، ضمن تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: به حول و قوه الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از استقرار، یکی از ارکان اصلی نظام، رجوع به آرای عمومی بوده است.

وی با بیان اینکه کشور با تجارب ارزشمندی که دارد انتخابات را به نحو احسن برگزار کرده است، افزود: استان همدان هم میزبان این جلسات بوده و امسال چهار استان در جلسه انتخابات به میزبانی همدان حضور داشتند و مباحث آموزشی مطرح شد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه استاندار همدان نسبت به اصحاب رسانه عنایت خاص و ویژه‌ای دارد، گفت: ما آماده می‌شویم با هدایت‌های خوب رهبری و برنامه‌ریزی‌های دولت بتوانیم انتخابات خوبی در تراز انقلاب برگزار کنیم و این امانت بسیار سنگینی است که به همه ما سپرده شده است.

وی با بیان اینکه ما انتخابات را در حالی برگزار می‌کنیم که مالک اشتر زمان، شهید سلیمانی در بین ما حضور ندارد، اضافه کرد: هر کس می‌خواهد راه شهدا را ادامه دهد باید وظیفه‌اش را در چهارچوب قانون پیش ببرد و بهترین پارامتر این است که اهداف شهدا را با اجرای قانون دنبال کنیم.

آزادبخت عنوان کرد: وزارت کشور با تجربه خوبی که دارد با استقلال تمام، انتخابات پرشور، رقابتی و حداکثری را برگزار خواهد کرد و با هماهنگی‌های خوبی که بین هیئت نظارت شورای شهر و شورای نگهبان وجود دارد انتخابات را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در استان و در فرمانداری‌ها ستاد انتخابات تشکیل شده و شروع به کار کرده‌اند و جلسات متعددی تشکیل شده است، ابراز داشت: در همه استان‌ها ستادهای انتخابات کار خود را شروع کرده و با دستور وزیر کشور از ۱۸ اسفند ماه شورای شهر و روستا شروع شد و امروز ثبت‌نام از داوطلبان شورای شهر و روستا آغاز می‌شود که تا ۲۶ اسفند ماه به مدت هفت روز ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان همدان گفت: انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی بهار و کبودراهنگ نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان به طرق مختلف انجام می‌شود، ابراز داشت: ثبت‌نام به صورت اپلیکیشن، در دفاتر پیشخوان، با حضور در فرمانداری‌ها و از طریق کامپیوترهای شخصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

آزادبخت با اشاره به اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر در ۳۲ شهر برگزار می‌شود، ادامه داد: در شهر همدان ۱۱ نفر، در ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان شورای شهر ۷ نفره و ۲۷ شهر هم شورای شهر ۵ نفره وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۷۴ نفر در ۳۲ شهر استان همدان انتخاب می‌شوند، افزود: از ۲۵ فرایند انتخابات ۲۴ فرایند به صورت الکترونیکی و یک فرایند شمارش رأی به صورت دستی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه در تمام شعب اخذ رأی دستگاه احراز هویت وجود دارد، گفت: معتمدین هیئت‌های اجرایی با تفاهم‌نامه صورت گرفته بین هیئت مرکزی شورای اسلامی شهر و روستا و هیئت نظارت مرکزی نظارت در شورای نگهبان یک هیئت اجرایی داریم و این نکته مثبت کار است.

وی عنوان کرد: همزمان ۳۰ نفر از معتمدین را به هیئت‌های نظارت معرفی کردیم و از امروز فرمانداران و بخشداران برای تشکیل هیئت‌های اجرایی ۵ روز فرصت دارند که این کار را انجام دهند.

آزادبخت تصریح کرد: این کار در ساعات اولیه شروع شده و به نتایج خوبی رسیده که با شروع ثبت‌نام از داوطلبان به صورت روزانه لیست اسامی داوطلبان برای مراجع چهارگانه ارسال می‌شود و این مراجع ۱۰ روز مهلت پاسخگویی دارند.

وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان شورای شهر و روستا از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به مدت یک هفته شروع می‌شود و در ۹۱۸ روستای استان و دو تیره عشایری استان انتخابات روستایی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۱۰۶ روستای استان دارای شورای پنج نفره و ۸۱۲ روستا دارای شورای روستای سه نفره هستند، گفت: در نهایت ۲ هزار و ۹۶۶ نفر بهعنوان اعضای شورای اسلامی روستاهای استان همدان انتخاب می‌شوند که با احتساب ۱۷۴ نفر عضو شورای شهرها ۳ هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان عضو شورای اسلامی شهر و روستا انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فرایند انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود، گفت: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ از ۸ فروردین ۱۴۰۰ به مدت ۶ روز ادامه می‌یابد.

آزادبخت با بیان اینکه شعب اخذ رأی در استان همدان ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت، افزود: این امر در راستای پیشگیری از تجمع و شیوع کرونا در حوزه‌های انتخابی که تعداد رأی‌دهندگان بیشتر است، صورت گرفته است.

وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه که در تمام برنامه‌ها شرکت داشته و وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند، ابراز داشت: ما تاثیرگذاری شما را در ایام کرونا دیدیم و دشمن برای ما ایجاد مشکل کرد اما به اهداف خود نرسید چراکه برنامه‌ریزی کرده بودند که ایران ۴۰ سالگی خود را نمی‌بیند اما شما اصحاب رسانه با حق طلبی و با تعداد بسیار کم توانستید خوب فضاسازی کنید و در فضاسازی منفی توانستید توانمندی‌ها را در ایام کرونا به نمایش بگذارید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات