خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

شهادت، رزمندگان اسلام را جاویدان کرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: شهادت، نام و یاد رزمندگان اسلام را در کشورمان جاویدان کرده است.
کد خبر: ۹۳۲۷۲۱۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، رضا مهدی امروز در سومین یادواره شهدای غواص که در مزار شهدای گمنام دانشگاه قاضی طباطبایی این استان برگزار شد، اظهار کرد: شهادت، نام و یاد و خاطره رزمندگان اسلام را بیش از پیش جاویدان کرده است.

وی ادامه داد: دفاع از اسلام و پاسداری از حریم دین و کشور به حکم وظیفه شرعی یکی از اهداف شهدا برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بود، که به این مهم نیز دست یافتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهدا با الگوگیری از امام حسین (ع) و یارانش که جان خود را برای اسلام فدا کردند، وظیفه خود می دانستند، در جبهه های جنگ تحمیلی، داوطلبانه حضور یابند و جان خویش را نثار اسلام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این میان نام و یاد شهدای غواص بیش از سایرین می‌درخشد، اضافه کرد: شهدا عقیده داشتند، با خدا معامله می‌کنند و شهادت‌شان آب حیاتی خواهد بود که باعث جاودانگی‌شان خواهد شد و خون‌شان در تمام عصرها و نسل‌ها خفتگان را بیدار خواهدساخت.

یادواره شهدا، جوانان را مقابل الگوهای آسیب‌رسان مصون نگه می‌دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یادواره شهدا و رویدادهایی از این نوع، جوانان کشورمان را در مقابل الگوهای آسیب‌رسان حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: اینکه عنوان می‌شود خون شهدا درخت انقلاب را آبیاری کرده است، در ابتدای امر شعارگونه به نظر می‌رسد ولی این موضوع یک واقعیت محض است.

این مسئول ضمن ابراز خشنودی از اینکه در محافلی از این دست جوانان و دانشجویان زیادی به عنوان مهمان یا برگزارکننده شرکت می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد که نسل جدید ایران اسلامی دل در گروی عشق شهدا دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز سومین یادواره شهدای غواص در ارومیه برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه خانواده شهدا، مسئولان فرهنگی و نهادهای نظامی از کیفیت آن رضایت دارند، که این مهم حاصل نمی‌شد مگر با یاری شهدا.

مهدی از برگزاری ملی این رویداد در سال آینده خبر داد و بیان کرد: در صورتی که نهادهای مختلف از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، اقشار بسیج از جمله بسیج کارمندان، بسیج اساتید و ... مشارکت کنند به طور قطع می‌توان همایشی در سطح ملی برگزار کرد.

این مسئول بر لزوم بسیج همه ظرفیت‌های موجود اعم از انسانی، مادی و معنوی برای برگزاری رویداد ویژه و ارزشمندی در شان شهدای گرانقدر کشورمان تاکید کرد و گفت: در این صورت می‌توانیم برای رشد معنوی جامعه‌‌مان کمک کنیم.

یکایک خانواده شهدای غواص باید شناخته شوند

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای این سری رویدادهای فرهنگی را فرصتی برای متصل شدن به اقیانوس پهناور شهدا دانست و خاطرنشان کرد: نه‌تنها شهدا بلکه خانواده آنها نیز به چنین اقداماتی نیاز ندارند، بلکه ما به برپایی این قبیل محافل معنوی احتیاج داریم چرا که اثر تربیتی بر همه می‌گذارد.

این مسئول با بیان اینکه برپایی یادواره شهدای غواص گام ارزشمندی در راستای تبیین نهضت حسینی به شمار می‌رود، اظهار کرد: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی با الهام از امام حسین (ع) در راستای صیانت از تمامیت ارضی کشورمان و حفظ ارزش‌های اسلامی گام برداشته‌اند.

وی بر لزوم تلاش برای شناخت و معرفی خانواده شهدای غواص کشورمان و این استان تاکید و بیان کرد: والدین این شهدا از شان و منزلت بالایی برخوردار هستند و هرگز سراغ مسئولان نمی‌روند، بنابراین وظیفه ماست که آنها را بشناسیم و خدمت‌گذارشان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات