خبرهای داغ:
مصاحبه بسیج قزوین با برگزیده فرهنگی جشنواره حضرت علی اکبر(ع) نیروهای مسلح در سال ۹۹
سیدعلیخانی گفت: امکان استفاده بیشتر از ظرفیت سربازان وجود دارد به شرط آن که این ظرفیت ها شناسایی شود، طبقه بندی شود، انگیزه سربازان مشخص شود و با توجه به امکانات از این ظرفیت ها استفاده شود.
کد خبر: ۹۳۲۷۳۲۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

ستوان یکم سید سروش سیدعلیخانی سرباز وظیفه متولد 15/12/1371، کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل از استان قزوین، شهرستان آبیک هستم و در حین خدمت در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق شهرستان آبیک می باشم.

وی با اشاره به تخصص، مهارت و تاریخ اعزام خود گفت: اعزامی 1/9/99 و اکنون حدود 3 ماه مشغول خدمت سربازی هستم، از کودکی با محیط بسیج آشنا شده و در دروان تحصیل چندین بار دانش آموز نخبه بسیجی استان قزوین شده ام. بنده از 9 سالگی به تشویق پدر به سمت خوشنویسی و موسیقی رفته و اکنون نیز دارای مدرک عالی خوشنویسی نستعلیق از انجمن خوشنویسان ایران هستم و این مسیر را ادامه می دهم البته تخصص اصلی بنده در ساخت سازه های ماکارونی می باشد.

این کار از سال 1395 شروع و موفق به کسب مقام های متعدد کشوری از جمله مقام اول مسابقات ملی سازه ماکارونی در سال 95 در دانشگاه های آزاد اسلامی گرگان و موسسه آموزش عالی خاوران مشهد و کسب مقام اول مسابقات سازه های ماکارونی در دانشگاه تهران و مقام اول مسابقات ملی سازه ماکارونی دانشگاه صنعتی اصفهان و برنده رنگکینگ اول در سال 96 کشور و کسب مقام های دوم و سوم مسابقات ملی دانشگاه سراسری سمنان و مقام اول مسابقات ملی دانشگاه علم و صنعت تهران و مقام اول و دوم مسابقات ملی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی شدم.

همچنین مقام دوم مسابقات ملی دانشگاه سراسری یاسوج و مقام اول، دوم و سوم مسابقات بین المللی سازه های ماکارونی sbc تهران و مقام دوم و سوم مسابقات بین المللی سازهای ماکارونی کرد کاپ سنندج در سال 97 و کسب مقام اول و دوم و سوم مسابقات ملی سازه های ماکارونی دانشگاه آیندگان تنکابن و شرکت در برنامه عصر جدید به همراه هم تیمی های خود در سال 98 که در دو گرایش مختلف رشته سازه های ماکارانی رکورد ایران و دنیا را جا به جا کردیم . ولی متاسفانه با تمام این شرایط تا به حال هیچ حمایتی از سمت ارگان های دولتی از ما نشده است.

در دوران تحصیلی در کارشناسی و کارشناسی ارشد 3 مقاله به ثبت رسانده ام که اولین مقاله در موضوع راه سازی قیر و آسفالت است که در ششمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار به چاپ رسیده است. 2 مقاله بعدی در موضوع مدیریت و عملکرد صادرات شرکت های صنایع غذایی استان قزوین بوده که در ششمین کنفرانس علمی پژوهشی کاربردی در مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی به ثبت و چاپ رسید.

با توجه به توصیه مقام معظم رهبری به جوانان که تحصیل و تهذیب و ورزش را سر لوحه کار خود نمایند، من نیز در کنار موضوعات تحصیلی و تحقیقاتی از فعالیت های ورزشی غافل نبوده و دارای گواهینامه مربیگری و مربی واترپلو فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو می باشم و همچنین ناجی غریق درجه2 فدراسیون و غواص بین المللی cmas 3 ستاره هستم و چندین سال در رشته کشتی و بوکس به طور حرفه ای فعالیت کرده که تا کنون نیز ادامه دارد.

برگزیده فرهنگی جشنواره حضرت علی اکبر(ع) نیروهای مسلح در سال ۹۹
در ادامه با اشاره به تجربیات خدمت سربازی در سپاه و نیروهای مسلح عنوان کرد: در دوران آموزشی با توجه به رفتار خوب افسران آموزشگاه رزم مقدماتی شهید ثابت خواه گیلانغرب به محیطی که در آن قرار گرفتم علاقمند شدم که جا دارد از زحمات سروان فرهاد منصوری و یاسر تمری که در سمت فرماندهی گردان بودند تشکر کنم و با ذهنیت عالی که از دوران آموزشی شروع شده بود وارد یگان خدمتی شده و متوجه شدم که این رفتار عالی و محترمانه در تمامی بدنه سپاه رخنه کرده و آرایش ویژه ای به سربازان می دهد.

ستوان یکم سیدعلیخانی با اشاره به فراگیری آموزه های در حین خدمت در سپاه اضافه کرد: اولین و مهم ترین آموزه ای که در سپاه یاد گرفتم بحث اخلاص و معرفت در کار است که به نظرم رمز و لازمه موفقیت در همه امور است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار بسیج که اگر در حوزه سربازان مسئولیتی داشتید چه می کردید تصریح کرد: امکان استفاده بیشتر از ظرفیت سربازان وجود دارد به شرط آن که این ظرفیت ها شناسایی شود، طبقه بندی شود، انگیزه های سربازان مشخص شود و با توجه به امکانات از این ظرفیت ها استفاده شود.

برگزیده فرهنگی جشنواره حضرت علی اکبر(ع) نیروهای مسلح در سال ۹۹ یادآور شد: در دوران سربازی شاید سربازان در فشار مالی و روحی قرار بگیرند اما فرصت مناسبی است برای اینکه خود را برای ورود به جامعه، پس از طی دوران مقدس خدمت سربازی آماده کنند تا بتوانند با کنترل شرایط روحی خود اوضاع را برای خود شیرین و آرام کنند و فقط به تجربه اندوزی برای آینده تمرکز کنند و بدانند تعز من تشا و تزل من تشا.

سیدعلیخانی در پایان با بیان خاطرات شیرین خود در دوران آموزشی گفت: نسل ما با بازی های کامپیوتری آشنایی کامل دارد و همیشه خود را در نقش شخصیت اول بازی ها به صورت کماندو و تکاور می دیده است و عاشق لباس نظامی و تفنگ و انجام حرکات نظامی است و گذران این دوران برای من تداعی گر خاطرات خوش است.

در دوران آموزشی در کلاس رزم مقدماتی فرمانده گردان ها وقتی جدیت و علاقه من به انجام حرکات را دید در آخر دوره یک کلاه کماندویی به بنده هدیه داد که این هدیه از باارزش ترین هدیه های زندگی من است.

گزارش ویژه

ارسال نظرات
پر بیننده ها