خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز استان قزوین

روز شهدا، ارتقا فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است

سرهنگ طاهرخانی گفت: ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و روز شهدا فرصتی مغتنم برای معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به‌شمار می‌آید.
کد خبر: ۹۳۲۷۴۶۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

سرهنگ محمداسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: روز بزرگداشت شهدا فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد است.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۲ اسفند به عنوان روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: شهید در بین مردم و گروه‌های مختلف در کشور ما واژه‌ای بسیار مقدس است چرا که اگر امروز دشمن قدرت نفوذ به کشور را ندارد این مهم را مرهون فداکاری شهدا هستیم بر همین اساس در سال ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا نامید.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص عظمت شهدا فرمودند: «شهدا، علاوه بر مقامات رفیع معنوی که زبان‌ها و قلم‌ها از توصیف آن و چشم و دلها از مشاهده آن ناتوان هستند، مشعل‌دار پیروزی و استقلال ملت بوده و حق بزرگ آنان بر گردن ملت، بسی بزرگ است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در ادامه روز شهدا را دریچه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: باید توجه داشت اگر ملتی در راه حفظ و تقویت دستاوردهای فرهنگی خود قدم نگذارد، قطعا با شکست سنگینی مواجه خواهد شد از این رو ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و روز شهدا فرصتی مغتنم برای معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به‌شمار می‌آید.

سرهنگ طاهرخانی اضافه کرد: نسل جوان کشور باید بداند در جبهه جنگ حق علیه باطل بود که واژه‌های شهادت، ایثار، گذشت، شجاعت، مردانگی، غیرت و جان فشانی شکل گرفت و از سوی دیگر جنگ ما جنگ دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی بود و بر همین اساس جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی، دفاع مقدس نام گرفت.

وی ادامه داد: فداکاری شهدای هشت سال دفاع مقدس و گذشت خانواده‌ها آنها بود که باعث شد از روزهای دشوار جنگ تحمیلی عبور کرده و سایه تهاجم دشمن از زندگی ملت پاک شود بر همین اساس ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و جانبازان و الگوگیری از این خانواده‌های این عزیزان می‌تواند در بهبود وضعیت زندگی امروز خانواده‌ها موثر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار