فرمانده سابق سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ عنوان کرد:
 سردار محمد رضا یزدی فرمانده سابق سپاه تهران بزرگ افرادی همچون شهید حاج محمد ابراهیم همت را راهگشای جنگ اقتصادی خواند و افزود: این قبیل آدم ها باید باشند تا مردم را درک کنند و به نفع مردم عمل کنند.
کد خبر: ۹۳۲۷۷۱۰
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمد رضا یزدی فرمانده سابق سپاه حضرت محمد رسول ا... (ص) تهران بزرگ  در گفت و گو با خبرنگار این سپاه عنوان کرد: در این روزگار ما افرادی همچون شهید حاج محمد ابراهیم همت را در جنگ اقتصادی می خواهیم تا بتوانند به درستی مردم را درک کنند و به نفع ایشان عمل کنند‌.

وی با بیان اینکه الگوگیری از شهدا می تواند ضامن انقلاب اسلامی باشد، گفت: یکی از مطالبی که ما بعد از پایان هشت سال دفاع مقدس نگران آن بودیم، این بود که کاری کنیم که مسئولان کشورمان بعد از یک جنگ هشت ساله و این همه شهید که تقدیم انقلاب اسلامی نموده ایم، الگو قرار دادن سیره شهدا و عمل آنان را در اولویت خود قرار دهند، همان شهدایی که در روزهای خون و قیام برای ما حماسه افرینی کردند و واجب است که امروز به عنوان الگوی عمل باشند.

یزدی ادامه داد: بعد از پایان دفاع مقدس، عده ای که به عنوان مسئول در کشور مشغول به کار شدند، شهدا را الگو قرار دادند و برخی دیگر از مسیر شهدا خارج شدند و گرفتار حواشی شدند و در طول این سال ها تجربه ثابت کرد که هر مسئولی که طبق مسیر شهدا حرکت کرد، برای کشورمان موفقیت خلق نمود و هر جا که ناکامی داشتیم به دلیل دوری از سیره شهدا و بی توجهی به فرامین امام خمینی(ره) بود.

فرمانده سابق سپاه تهران بزرگ خاطر نشان کرد: برخی از مسئولان با همه امکاناتی که داشتند، نتوانستند توفیقی برای کشور حاصل کنند و یقینا داشتن روحیه مقاومت و ایثار همچون شهدا می تواند ما را در جنگ اقتصادی پیروز کند.

سردار یزدی افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس بدون نگاه دنیوی، فقط به دنبال موفقیت در جبهه ها بودند و می خواستند اسلام را حفظ کنند و امثال شهید ابراهیم همت را می بینیم که با کمترین امکانات زندگی می کردند، در حالی که همان موقع می توانست امکانات زیادی را از آن خود کند.

وی ادامه داد: شهید همت در دوران دفاع مقدس حق الناس را رعایت می کرد و وقتی به او کمپوت و یا تن ماهی می دادند، ابتدا سوال می کرد که آیا به اندازه کافی غذا و خوارکی به همه رزمندگان رسیده و یا خیر و بعد از اطمینان، آن را قبول می کرد و همین روحیه یقینا در دوران جنگ اقتصادی می تواند با رعایت مسئولان، اثرگذار باشد و مسئولان باید اقشار ضعیف جامعه را درک کنند.

سردار یزدی در پایان با بیان اینکه ما فردی همچون شهید همت در جنگ اقتصادی می خواهیم، خاطر نشان کرد: در خاطرات مقام معظم رهبری می خوانیم که در دوران دفاع مقدس حتی برای تهیه پنیر هم از کوپن استفاده می کرد و همچون مردم زندگی می کردند و همین روحیه می تواند الگویی برای مسئولان باشد تا همچون مردم زندگی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات